Du ska ha formolja men i brist på det kan du använda motorolja blandat med diesel och smörja dina rör eller annan valfri olja. Skulle säkerligen funka med rapsolja också.
Den exakta mängden är lagom, den ska bli tunn men inte för tunn. Du får testa dig fram men jag skulle gissa att 50-70 olja är lagom.
Sen är det bara o hälla i röret och snurra.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.