D
Har bara fått tag på vanliga papprör, dvs ej vaxad yta.

jag ska gjuta i krypgrunden och vill efter gjutningen få bort rören.

vad bör jag smörja/behandla insidan av rören med?
 
Du ska ha formolja men i brist på det kan du använda motorolja blandat med diesel och smörja dina rör eller annan valfri olja. Skulle säkerligen funka med rapsolja också.
 
D
50/50 diesel motorolja?
 
Den exakta mängden är lagom, den ska bli tunn men inte för tunn. Du får testa dig fram men jag skulle gissa att 50-70 olja är lagom.
Sen är det bara o hälla i röret och snurra.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.