Hej!

Jag har byggt ett spånsugsystem i mitt garage. Jag fick tag i en beg. Scheppach och drog rören med 110 mm. avloppsrör. Nu söker jag en smidig sugslang 50 mm. för att ansluta bl.a. pelarborren och bordsågens klingskydd till rören med adapter då förstås. Jag har sökt på nätet och t.o.m. köpt två olika slangar men den ena är inte slät på insidan och den andra är för styv och går inte att böja. Är det någon som har en aning om var jag kan hitta en mjuk och smidig slang? Till vettigt pris då. Max 100:-/m.

Mvh.

Redigerat:
Tack för svaret!
Ja, jag har kollat på den. Köpte en 100 mm Julasalng, men den är hoptryckt till c:a 120 cm när man köper den, och ska dras ut till 6 m. längd. Den dras ihop när spånsugen går igång med full kraft. Den lämnade jag tillbaka.

/P-O

Jag har den tunnare, 50mm, Julaslangen kopplad mellan bandsågen och dammsugaren vilket funkar bra. Att den drar ihop sig gör inget i en stationär installation, den hoppar inte ur eller så, mer att friliggande kurvor rätas ut. Skulle dock inte använda den att dammsuga med.

Kuntze i Västberga, Stockholm har olika varianter. Även en supersmidig, men...de killarna har lärt sig att ta betalt...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.