68 483 läst ·
119 svar
68k läst
119 svar
Smidesstäd DIY-tråd
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 397 inlägg
Fixade patinan på kubben i dag och avslutade med linolja.
Nu återstår att tillverka lite verktyg. Först på tur står ett mothåll som jag tänkte göra av en kula från en dragkrok
.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu återstår att tillverka lite verktyg. Först på tur står ett mothåll som jag tänkte göra av en kula från en dragkrok
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "linolja"
Linolja
Linolja är en naturlig olja som utvinns ur linfrön. Den är en populär ingrediens i flera olika produkter, inklusive målarfärg, träbehandlingar och polish. Linolja har förmågan att tränga djupt in i trä och skyddar det därigenom från att
Läs mer
Ohh sweeeet!Björn Melander skrev:
Det blir träfärgat med linolja här; barnen tyckte det blir finare än svart så jag får böja mig.
Det ser jag fram emot att få se! Ska du göra någon "tredje arm"/materialstöd att kunna sätta på städet också?Björn Melander skrev:
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 397 inlägg
Tack snälla
För att hinna med ordrarna behöver jag i så fall hjälp. Kanske Nanowire vill starta städfirma med mig i så fall?
För att hinna med ordrarna behöver jag i så fall hjälp. Kanske Nanowire vill starta städfirma med mig i så fall?
Verktygstokig
· Halland
· 8 135 inlägg
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 397 inlägg
Japp, RälsUtanTåg 
Jag tror verkligen inte på att gänga maskingänga i ändträ. Kan du inte få in någon typ av sargsprint? Troligen måste du göra egna sargsprintar i så grov dimension, men lite smedarbete klarar du ju av!
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 397 inlägg
Så tror jag också. Av bilden att döma verkar det dock bli träfrallor.
Ser i tråden att skrot för den ena kan vara guld för den andra. Tittade runt lite i båtklubbens skrothög.
Enmetersbitar. Regeln är att det en medlem lägger i skroten behöver man inte fråga innan man tar till sina egna projekt.
När högen blir för stor tar vi hem hem en container, fyller och säljer. Om en ickemedlem behöver en bit skrot till ett roligt hobbyprojekt är det rimligt att släppa en sådan för några paket kaffe
.
Skicka PM
Mvh Findus
Logga in
Skapa konto
Enmetersbitar. Regeln är att det en medlem lägger i skroten behöver man inte fråga innan man tar till sina egna projekt.
När högen blir för stor tar vi hem hem en container, fyller och säljer. Om en ickemedlem behöver en bit skrot till ett roligt hobbyprojekt är det rimligt att släppa en sådan för några paket kaffe
Skicka PM
Mvh Findus