3 041 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Smart-tv med app för C-more?
Jag har Canal-digitals TV utbud via satellit. I abonnemanget kan jag även se via app/dator men det skulle vara smidigare om det fanns en app på någon av smart-tv leverantörerna.
Jag har inte hittat någon som har detta, men någon på detta forum kanske kan upplysa mig.
Jag har inte hittat någon som har detta, men någon på detta forum kanske kan upplysa mig.
Det är lite billigare att köra med en enkortsdator som kör Android. Kanske kräver lite datorvana för att installera OS, men sedan fungerar de som en platta. De flesta TV-apparater har även stöd för HDMI-CEC vilket innebär att tv slipper flera fjärrkontroller.
Nackdelen med att köra via dator är att det är en annan videoström som ger lite hackigare gång när något rör sig över skärmen. Ofta märks det inte på plattor/mobil men på stora skärmar blir det märkbart samt att det är inte är realtid med sändningen.
Nackdelen med att köra via dator är att det är en annan videoström som ger lite hackigare gång när något rör sig över skärmen. Ofta märks det inte på plattor/mobil men på stora skärmar blir det märkbart samt att det är inte är realtid med sändningen.
Samsung har cmore, använder den ibland
Klicka här för att svara