K KMNelhas skrev:
Intressant. Du får gärna visa/förklara hur du kopplat in dig på kretskortet.
Jag har den här modellen: https://fjaraskupan.se/produkter/koksflaktar/skapsflakt/diskret-fam
På den varianten styr man den med en vridkontroll på utsidan, men det finns även en kontroll som sitter på delen inne i skåpet. Jag kopplade loss den inne i skåpet, kollade vilka pins som motsvarade vilka knapptryckning och ersatte sedan den kontrollen (användes aldrig ändå) med esp32+reläkort.
 
  • Gilla
KMNelhas
  • Laddar…
T Tooth skrev:
Jag har den här modellen: [länk]
På den varianten styr man den med en vridkontroll på utsidan, men det finns även en kontroll som sitter på delen inne i skåpet. Jag kopplade loss den inne i skåpet, kollade vilka pins som motsvarade vilka knapptryckning och ersatte sedan den kontrollen (användes aldrig ändå) med esp32+reläkort.
Oh, det där låter väldigt intressant. Jag har samma modell. Var hittar du kontrollen på insidan?
 
fatsug fatsug skrev:
Oh, det där låter väldigt intressant. Jag har samma modell. Var hittar du kontrollen på insidan?
Kan vara så att du har en nyare version. Men annars sitter den på delen i skåpet, går inte att missa.
 
  • Panel C med folietryckknappar, fjärrfläktsymboler, tre blå dioder och ett timglas för att indikera timerfunktion i köksfläktens kontrollpanel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.