2 455 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Smart reglering vattenburen golvvärme i fritidshus i fjällen.
Hej jag skulle vilja ha lite tips hur jag kan temperaturreglera via app så att jag kan ha lägre temperatur då jag inte är där och kan öka temperaturen någon dag innan jag ska åka upp. Enklast vore det nog att bara reglera framledningstemperaturen från pannan.
Är det någon som har en smart och bra lösning för detta?
Individuella termostater i varje rum.
Elkasset Focus PV-13 - Denna vill jag helst reglera denna och framledningstemp / flöde.
Mvh Roger
Är det någon som har en smart och bra lösning för detta?
Individuella termostater i varje rum.
Elkasset Focus PV-13 - Denna vill jag helst reglera denna och framledningstemp / flöde.
Mvh Roger
Är det en ren shunt du har så förstår jag , men PV 13 är en direktvärmare i flera RL-steg och har ingen shuntG guggen skrev:
Spelar ingen roll om det finns en shunt, jag undrade bara om det fanns en ingång för nattsänkning. Det är ofta det absolut enklaste sättet att lura/fjärrstyra ett värmesystem.J jonaserik skrev:
Det med WIFI-styrning är inget för mig. Ett relä som kopplar in en potensimeter 470 ohm ( helst trådlindat ) paralellt på ingången för utegivaren. och då när du vrider på den så kan du se utetempen i displayen, samt värdet inom parantes ( är börvärde värme temp ut ) förändras. Det blir att prova sig fram lite för inställning. PÅ mitten så är det ca från 0 ute till +5
PS Eftersom det är lite långt bort för dig , kan ett larm om låg temp byggnad göras och skicka det till dig.
Bir då en termostat som sitter någotsånär centralt med inställnin ca + 10 C , går tempen ner under det så slår den till och ger ett larm.
PS Eftersom det är lite långt bort för dig , kan ett larm om låg temp byggnad göras och skicka det till dig.
Bir då en termostat som sitter någotsånär centralt med inställnin ca + 10 C , går tempen ner under det så slår den till och ger ett larm.
Redigerat:
Klicka här för att svara