Måttbeställde ett solsegel till min nybyggda pergola. Allt fungerar bra förutom när jag drar undan seglet för att förvara det vid kraftig vind så hänger det ganska mycket. Såpass att det täcker delar av ett fönster, se bilder:
Försöker komma på någon smart och enkel lösning som gör att jag kan hålla upp seglet mot taket, tex. något spänne för kapell eller liknande.
Tacksam för idéer på vad man kan använda! Det ska vara lätt och smidigt att hantera!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Försöker komma på någon smart och enkel lösning som gör att jag kan hålla upp seglet mot taket, tex. något spänne för kapell eller liknande.
Tacksam för idéer på vad man kan använda! Det ska vara lätt och smidigt att hantera!
Det finns gummistroppar som man kan slå om segel när man revar. De borde funka fint även för segel på land. Googla segelhållare så får du upp några alternativ.
Produkter som diskuteras: "spännband"
Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Smal pardörr till veranda? Eller annan smart lösning?
Fönster & Dörrar -
Hur får man till en smart fuktstyrd fläktlösning?
Ventilation -
Smart lösning för dörr/lucka till proppskåp
Byggmaterial & Byggteknik -
Separat/Halvseparat larm till fristående garage. Smarta lösningar?
Villalarm & Hemautomation -
Smartaste lösningen till vattenburen värme?
Värme allmänt