1 972 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
"Smällande" metalliskt(?) ljud ny lägenhetsdörr
Grannen under mig har en ny säkerhetsdörr. Varje gång hon kommer hem/går ut så låter det märkligt. Hon stänger dörren försiktigt, men gissningsvis är det något metalliskt som skrapar/slår emot? Kanske en karm som sitter fel eller sådana moderna låskolvar som smäller emot karmens "kolv-hål" ? ...kanske en missmatch mellan kolv och hål?
Ljudet skulle jag beskriva som att någon ställer sig i trapphuset och slår två hårda träklossar mot varandra. Ljudet är rätt högt, och det gör mig så fundersom om vad det kan vara.
Jag ser henne sällan då hon bor här periodvis, men ska fråga lite vid tillfälle, och kanske ta en titt på dörren också.
Ljudet skulle jag beskriva som att någon ställer sig i trapphuset och slår två hårda träklossar mot varandra. Ljudet är rätt högt, och det gör mig så fundersom om vad det kan vara.
Jag ser henne sällan då hon bor här periodvis, men ska fråga lite vid tillfälle, och kanske ta en titt på dörren också.
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Ljudet kommer inte från Polislåsets 5 kolvar, utan troligen från de 3 st hakreglar(?) som fälls in/ut på 3 punkter när handtaget dras ner. Det låter såpass mycket att jag anar ett konstruktionsfel alt. installationsfel. Det kan ju också vara metallkarm som ligger emot dörrbladet.Matti_75 skrev:
Klicka här för att svara