Erfarenheter någon?
 
Vi har betsällt ett Stora Katthult. Lönneberga är jättefint, gillar vinkeln. Men vi ville ha det stora köket och badrummet, och kände att det var lite onödigt med en vinkel bara för vinkelns skull. (Snåljåpar!) Som du säger, man har ju en övervåning också. Vi skall inreda den direkt, men utan brådska sas.

Tycker faktiskt att vi blir mer och mer nöjda med Smålandsvillan ju längre tiden går. Liiite tight kan det bli iofs eftersom kommunen dröjer onödigt med bygglovet för garaget. ??? Huset är godkänt! :)

Har ni funderat på ev. tillbehör, garage mm? Var skall ni bygga? Ursäkta min nyfikenhet. Vi bygger utanför Uppsala.
 
Humlan!
Funderar också på Smålandsvillan och letar nu tomt 1-2 mil utanför Uppsala. Var bygger ni? Vilken säljare hos Smålandsvillan har ni haft kontakt med? Kan man / har ni gjort några andra tillval eller ändringar än de som finns på deras hemsida? Har du några tips, något speciellt att tänka på?
Maila gärna! :D
 
Hej Nia!

Vi bygger i Almunge. (2,5 mil öster om U-a). Vi har haft kontakt med Kent, vill inte skriva ut hans efternamn eftersom det inte är lagligt att göra så (tror jag). Han är bra. Om ni bygger i Uppsala, håll koll på kommunen när de skall bevilja bygglov bara. Det har dragit ut hiskeligt på tiden pga tjafs om garagets placering. (Och sen kom hon på lite annat i bara farten :-/ ) I slutändan fick vi reda på att vi inte ens behövde ha bygglov för garaget eftersom vi bygger på landet. Tja.. vad säger man...! >:(

Tillvalen är itne exakt som på hemsidan. Bänkskivor till köket fanns det något fler att välja på tex. Tror att det kan variera lite från år till år beroende på tillverkarens sortiment.

Fråga om du undrar något mer. Var vill ni bygga förresten? Bor ni i Uppsala nu?
 
Hej igen!
Vi bor i Uppsala nu, men vill gärna bo mer "på landet", så vi letar som sagt tomt, men helst inte mycket mer än 2 mil utanför stan. Det spelar faktiskt inte så stor roll åt vilket håll, vi får se var det blir.. :)

Jo, det kommer säkert bli många frågor innan vi har bestämt oss (så du kommer nog höra från mig igen... ;), men just nu funderar jag över leveranstiden. Har för mig att jag läste någonstans på forumet att den bara är 12 veckor, jfr med Älvsbyhus som är över ett år. Stämmer det i ert fall?
 
Nia skrev:
Hej igen!
Vi bor i  Uppsala nu, men vill gärna bo mer "på landet", så vi letar som sagt tomt, men helst inte mycket mer än 2 mil utanför stan. Det spelar faktiskt inte så stor roll åt vilket håll, vi får se var det blir.. :)

Jo, det kommer säkert bli många frågor innan vi har bestämt oss (så du kommer nog höra från mig igen... ;), men just nu funderar jag över leveranstiden. Har för mig att jag läste någonstans på forumet att den bara är 12 veckor, jfr med Älvsbyhus som är över ett år. Stämmer det i ert fall?
Ja, leveranstiden är ca 12 veckor från att bygglovet är klart. Har du kollat smålandsvillans hemmis? Vi bor i Sävja för tillfället! ;)
 
Nia skrev:
Hej igen!
Vi bor i  Uppsala nu, men vill gärna bo mer "på landet", så vi letar som sagt tomt, men helst inte mycket mer än 2 mil utanför stan. Det spelar faktiskt inte så stor roll åt vilket håll, vi får se var det blir.. :)
Skanska (ägaren till Smålandsvillan) bygger ett område med Smålandsvillor i Alsike, kvarteret Fjällhaga. http://www.uppsala.se/alsike/frtomter.html

Lite lagom lantligt kanske?
 
Vet någon för hur många år kalkylen på smålandsvillans hemsida är beräknad på. Alltså återbetalningen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.