Man kan lätt bli knäpp på de här med att hitta rätt lev som uppfyller alla dom krav man har,allt från rätt planlösning, bra utgångsstandard, rätt pris och sen kunna ge rabatt.
Vi hade bestämt oss för att bygga med hjältevadshus där vi funnit allt vi önskade och även diskuterat fram en rabatt som vi tyckte är rimlig iom att vi ska köpa 2 st hus av dom så borde man kunna få lite extra. Men sen när vi kom till kritan och skulle skriva avtal så backar dom ur med rabatten så nu står vi där och måste börja om o leta.

Så nu undrar jag om det är någon som byggt med smålandsvillan? Alla erfarenheter är välkommna, även andra lev. som ligger bra till i pris med NF undervåning.

Vi har byggt ett nybro som vi är supernöjda med. Vad vill du veta?

Jag fick just veta att smålandsvillan inte kan leverera golvvärme i husen så den lev. går troligen bort för oss.

Det börjar kännas ganska svårt att få ett någorlunda vettigt hus med lite tillval i när man vill ha en totalbudget på 2.5 milj. Tomten kostade 365.000 o sen tillkommer avlopp och vatten på det så jag räknar med 600.000 i tomtkostnad sen ett hus med dubbelgarage för 1.9 verkar vara svårt.

Har en offert från hjältevad nu på 1.6 exkl garage och övervåning, så funderar på den ändå, räknar jag 200.000 för garage och 200.000 för övervåning så överskrider jag ju budgeten lite men man får väl snåla in på nåt.

Hej Magnus

Har du kollat in Björkliden hus? Dom är billiga med golvvärme.
http://www.bjorklidenhus.se/

Obs Jag letar själv efter hus....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.