Hejsan!

Vi tyckte att det var lite roligt med lite annorlunda planlösning. De smala fönstrena gav betydligt mer ljusinsläpp än vad jag först trodde! Visst kan jag hålla med om att det blir ganska svårt att möblera med alla fönster som finns. Men vi får väl se hur det blir, får tillgång till huset på fredag då vi skall ha slutbesiktning.

Håller med om att det hade varit trevlig med ett L-format kök för att få lite mer bänkyta. Det hade också varit trevligt med ett fönster under skåpen som det finns på ett av Smålandsvillorna.

Köksön bidrar med lite mer avlastningsyta och skåpsmöjligheter. Det går även att rulla bort det lite när man har större sällskap eller bjudningar/kalas.

För oss känns det helrätt med Västervik än så länge. Får se hur det blir på fredag!!

//Roger

Imorgon får jag nyckeln till huset!!!
Känns lite overkligt idag faktiskt!

Hoppas att besiktningen går bra!

//Roger

Åh, vilken härlig känsla!! ;D
Hoppas besiktningen går bra utan för mycket fel....
Ser fram emot att få se lite fler bilder framöver, men förstår samtidigt att du har en hel del att göra närmaste tiden.

Vi ska själva bygga ett Västervik till våren. NF nedervåning, men kommer börja med övervåningen med en gång då vi är 5 i familjen.

Vet du måtten på köksön i visningshuset ? Den såg ut att vara ca 1 m bred. Vi hade först tänkt oss ca 1,5 m bred ö, men har nu kommit underfull med att det blir för brett. Hur har ni tänkt?

Lycka till i morgon!// Linda

RoDj: Jag vet precis hur det känns när man sitter där kvällen innan och man kan inte fatta att huset äntligen är klart.. =)
Det är en häftig känsla..
Du ska se att besiktningen kommer går kanonbra. Smålandsvillan är ju kända för att inte ha många fel på sina hus, vårt klarade sig helt utan anmärkning..

Lycka till och hoppas att ni kommer att trivas i det nya huset =)

Svar som är off topic har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Hantverkare;action=display;num=1130232009]den här tråden[/link] av Marlene Eskilsson.

Svar som är off topic har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Hantverkare;action=display;num=1130232009]den här tråden[/link] av Marlene Eskilsson.

Såg huset på Husknuten i GBG. Mycket trevligare än det förra (Mariannelund).
Men jag hade öppnat upp mellan kök/vardagsrum.

Nu får vi det som granne med i vårat område :)

Hejhopp alla glada!

Nu har vi flyttat lämnat den andra lägenheten bakom oss! Fy fanken vilket jobb det har varit men vi fick det helt som vi ville ha det.

Vi lade in Enstav ekparkett i hela huset, köpte alu-vitvaror och induktionshäll, kaklade badrum m. golvvärme och bubbelbad.

Kan bara säga att induktionshäll och värmegolv i badrummet är ruggigt trevligt.
Skönt med varmt golv på morgonen när man duschat!
Induktionshällen är jag nog fanken mest imponerad av. Trodde inte det skulle vara så stor skillnad mellan vanlig häll och induktion.

Reagerar blixtsnabbt när man ändrar på värmen, styrkan(eller vad det nu kallas). Koka upp vatten går snabbare än vattenkokaren!

Har idag fått bredband till huset så man är lite glad och nöjd!
Kommer lite bilder till på huset när jag orkar sortera upp dem.

Om någon skall kakla i närheten av Kalmartrakten så kan jag varmt rekommendera Färjestadens kakel och alltjänst. De kaklade både badrummet, köket och lade klinker i hallen. Mycket trevliga killar och bra priser!

Var lite nervös över kaklet i köket då det var en skum variant av sjösten, men det blev riktigt bra. Är det någon som vet vad man skall pensla på ytan på sjöstenen för att inte fett och sådant skall fastna så tar jag gärna emot tips!
Har fått flera tips som säger linolja.......kan det stämma?

//Roger

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.