Hej hej,
Hittade ingen aktuell tråd om smålandsvillan Nybro så...
Vi har börjat fundera på att bygga hus i Skåne och har fastnat för villa Nybro.
Någon som byggt nyligen? Vad landade slutpriset på? Tillval?
För och nackdelar med smålandsvillan?
Kostnader förutom tomt och nyckelfärdigt hus?
Rekommenderas någon annan husleverantör?
Tacksam för svar
Hittade ingen aktuell tråd om smålandsvillan Nybro så...
Vi har börjat fundera på att bygga hus i Skåne och har fastnat för villa Nybro.
Någon som byggt nyligen? Vad landade slutpriset på? Tillval?
För och nackdelar med smålandsvillan?
Kostnader förutom tomt och nyckelfärdigt hus?
Rekommenderas någon annan husleverantör?
Tacksam för svar
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://byggainyvla.wordpress.com/2011/06/24/visningshus-nr-2-och-forsta-kalkylen/
Vi byggde en Villa Nybro i våras. Vi jämförde några hustillverkare men fastnade för Smålandsvillan och dess säljare som gav ett väldigt bra intryck. Detsamma gäller grundentreprenören som var ut och tittade på tomten och gav oss ett ungefärligt pris på grundarbetet innan vi bestämde oss.
Vi gjorde ytskikten (målningsförberett) själva och vitmålade allt så när på nån vägg som tapetserades. Det tog oss ca 3 veckor och för det drog SMV av 47 000, allt material utom färgen (lister, golv, tapeter mm ingick).
Eftersom vi valde målningsförberett så kunde vi ej välja kamin utav SMV men det gjorde inte så mycket eftersom vi redan tidigare fastnat för en Contura 35T. Så en sån har vi ståendes i huset nu som vi är grymt nöjda med.
Tillvalen vi valde var Nivå 3 på kök, alufönster (u-värde 0,8) på båda plan, 2st takfönster mm.
I vårat fall fick vi lägga på ca 1,1 miljoner (grund och markarbete inräknat) utöver själva huset för att få totalkostnaden. Våran tomt med anslutningar (VA, el, fiber) gick då på 400 000. Våran grund blev då också ganska dyr eftersom vi sprängde och fyllde väldigt mycket.
Vinkeldelen i ett Villa Nybro gör verkligen huset, ångrar inte en sekund att vi valde detta hus framför tex Villa Kalmar eller någon annan utan denna del.
Håller inte alls med beskrivningen här ovanför med "döda ytor" eller att vinkeldelen är svårmöblerad, vi har soffan mitt i rummet och tv'n på väggen till vänster. Skall tilläggas att vi inte gillar övermöblerade rum utan en mer luftig känsla. Just den här delen med kök, matplats och vinkeldelen är härlig och kaminen sprider värmen väldigt bra här.
Lycka till med husplanerna!
Vi gjorde ytskikten (målningsförberett) själva och vitmålade allt så när på nån vägg som tapetserades. Det tog oss ca 3 veckor och för det drog SMV av 47 000, allt material utom färgen (lister, golv, tapeter mm ingick).
Eftersom vi valde målningsförberett så kunde vi ej välja kamin utav SMV men det gjorde inte så mycket eftersom vi redan tidigare fastnat för en Contura 35T. Så en sån har vi ståendes i huset nu som vi är grymt nöjda med.
Tillvalen vi valde var Nivå 3 på kök, alufönster (u-värde 0,8) på båda plan, 2st takfönster mm.
I vårat fall fick vi lägga på ca 1,1 miljoner (grund och markarbete inräknat) utöver själva huset för att få totalkostnaden. Våran tomt med anslutningar (VA, el, fiber) gick då på 400 000. Våran grund blev då också ganska dyr eftersom vi sprängde och fyllde väldigt mycket.
Vinkeldelen i ett Villa Nybro gör verkligen huset, ångrar inte en sekund att vi valde detta hus framför tex Villa Kalmar eller någon annan utan denna del.
Håller inte alls med beskrivningen här ovanför med "döda ytor" eller att vinkeldelen är svårmöblerad, vi har soffan mitt i rummet och tv'n på väggen till vänster. Skall tilläggas att vi inte gillar övermöblerade rum utan en mer luftig känsla. Just den här delen med kök, matplats och vinkeldelen är härlig och kaminen sprider värmen väldigt bra här.
Lycka till med husplanerna!
Redigerat:
Klicka här för att svara