3 447 läst ·
13 svar
3k läst
13 svar
Smålandsvillan i Jönköping
Hej!
Vi går i bygga tankar.. och har fastnat för deras hus men eftersom
att jag är långt ifrån insat så undrar jag lite vad ni tycker om dom..
Jag vill höra allt possitivt och negativt.
Har dom hållit vad dom lovat ang. tid/pengar/utseende osv?
Ja allt ni kan komma på, är lite nervös efter att man sett fuskbyggarna..
Tack på för hand.
Mvh Madeleine
Vi går i bygga tankar.. och har fastnat för deras hus men eftersom
att jag är långt ifrån insat så undrar jag lite vad ni tycker om dom..
Jag vill höra allt possitivt och negativt.
Har dom hållit vad dom lovat ang. tid/pengar/utseende osv?
Ja allt ni kan komma på, är lite nervös efter att man sett fuskbyggarna..
Tack på för hand.
Mvh Madeleine
Bygger med dom i Bankeryd. Grunden håller på att göras just nu och allt är väldigt spännande. Än så länge har allt gått som planerat, de har hållit vad de lovat o.s.v. Kalkylen är ju alltid en uppskattning så det har ändrats lite, men än så länge ligger vi på rätt sida budgeten. Ska åka och titta på huset i fabriken i början av maj, förhoppningsvis ser det ut som man har tänkt sig det. 
Medlem
· Västernorrland
· 61 inlägg
Husen (den del som byggs på fabrik) är det sällan fel på. Men det är det momentet när den ska sättas upp som är den stor felorsaken med smv. Jag hade några riktiga klåpare som satte upp huset och för tillfället har jag folk som håller på att åtgärda taket för andra gången. (vattenskada via ränndalarna).
/MN
/MN
Verkar vara väldigt beroende på var man bygger, de jag vet som byggt med SMV har inte haft några problem men man har ju läst om andra här på sidan i andra delar av landet som fått lite problem. Hänger nog väldigt mycket på säljaren och de omkring, hur vana de är o.s.v.
Vi går ju o funderar på om vi ska eller inte..
Det är jätte bra o höra för och nackdelar. Jag har än så länge mest hört possitiva tankar.
Micke, det var nog eran grund vi var och kikade på i början av veckan.. verkar riktigt spännande! Vad menar du med att det ändras i pris, vilka kostnader kan tillkomma? Att marken och sånt är dåligt vet jag men jag tänkte på andra saker? Fick ett varningens finger av en att köpa nytt, enligt denna personen så ska man räkna med att det kostar ytterligare 300.000 kr innan man är klar. När är det beräknat att ni får flytta in?
Det är jätte bra o höra för och nackdelar. Jag har än så länge mest hört possitiva tankar.
Micke, det var nog eran grund vi var och kikade på i början av veckan.. verkar riktigt spännande! Vad menar du med att det ändras i pris, vilka kostnader kan tillkomma? Att marken och sånt är dåligt vet jag men jag tänkte på andra saker? Fick ett varningens finger av en att köpa nytt, enligt denna personen så ska man räkna med att det kostar ytterligare 300.000 kr innan man är klar. När är det beräknat att ni får flytta in?
Marken är väl det svåraste, hur mycket eller lite fyllnadsmassor som behövs. Det är ju alltid en uppskattning, grundläggaren var där och tittade på vår tomt tidigare och gav ett ungefärligt pris men man kan ju aldrig vara helt hundra. Han gav oss iofs ett pris som det inte skulle överstiga så vi känner väl oss hyfsat säker där med. Sen kan det tillkomma lite småsaker, senast var om vi vill ha garageplattan isolerad eller ej. Vill vi det så går vi över budgeten lite grann, sen kan det vara andra småsaker som man kanske inte tänkt köpa från början men när det väl kommer till kritan så vill man kanske lyxa till det liteMiixs skrev:Vi går ju o funderar på om vi ska eller inte..
Det är jätte bra o höra för och nackdelar. Jag har än så länge mest hört possitiva tankar.
Micke, det var nog eran grund vi var och kikade på i början av veckan.. verkar riktigt spännande! Vad menar du med att det ändras i pris, vilka kostnader kan tillkomma? Att marken och sånt är dåligt vet jag men jag tänkte på andra saker? Fick ett varningens finger av en att köpa nytt, enligt denna personen så ska man räkna med att det kostar ytterligare 300.000 kr innan man är klar. När är det beräknat att ni får flytta in?
I kalkylen var inte tele inräknat och det kan variera en hel del, likaså indragning av vatten kan skilja en del men det kan man ju kolla upp innan i så fall om man känner sig osäker.
Om allt går vägen flyttar vi in om cirka 3 veckor från idag.
http://www.facebook.com/home.php?ref=home#!/photo.php?pid=3976907&id=586367070&fbid=397211367070
Vet inte om det funkar att länka till facebook men gör ett försök. Där är huset på plats.
Vet inte om det funkar att länka till facebook men gör ett försök. Där är huset på plats.
Ang. grunden så den tomten vi har kollat på behövs inget extra till så då bör det ju inte bli dyrare än det dom har sagt.. sen ingår va, el och allt sånt.. så förhoppningvis blir de väl inga extra kostnader..
Näe då ska ju kalkylen stämma väl så bra. Vart har ni tänkt bygga?
Kul, där blir nog väldigt fint. Har en kollega som nog kommer bygga där nästa år fast med ett annat husföretag. Tror inte de kan välja.
Längtar nu efter att byggarna ska bli klara så man kan flytta in, tyvärr kom ju den här helgen som gör att det drar ut på tiden. Men de sa i alla fall att badrummet var häftigt, vi valde våtrumstapet, och att handtagen i köket var snygga.
Längtar nu efter att byggarna ska bli klara så man kan flytta in, tyvärr kom ju den här helgen som gör att det drar ut på tiden. Men de sa i alla fall att badrummet var häftigt, vi valde våtrumstapet, och att handtagen i köket var snygga.
Ja, jag tror att det kan funka jätte bra =D Jätte fin utsikt och kan nog bli bra, dom verkade ha en bra lösning med tomterna också. Fast jag tror att man har tre olika bolag att välja mellan men det kommer kanske att ändras.
Det låter jätte spännande. Hoppas att ni lägger ut resultaten sen.. Är jätte nyfiken på det =D
Det låter jätte spännande. Hoppas att ni lägger ut resultaten sen.. Är jätte nyfiken på det =D
Jaha då var det besiktigat och klart idag. Så nu har inflyttningen börjat. Det var bara några småsaker som det anmärktes på, sånt som de ska åtgärda snart.
Snickarna har även börjat på ovanvåningen, förhoppningsvis går även det snabbt och smidigt.
Woohoo äntligen var man husägare!!!
Snickarna har även börjat på ovanvåningen, förhoppningsvis går även det snabbt och smidigt.
Woohoo äntligen var man husägare!!!
Klicka här för att svara