2 824 läst ·
28 svar
3k läst
28 svar
Smålandsvilla, 2 tomrör till övervåningen
Ja, men för att den stackare som i framtiden ska dit och jobba ska ha en chans att hitta dosan kan man ju märka "luckan" så man ser var dosan sitter. Och "luckan" ska ju vara så att man kan jobba i dosan i framtiden.
Men varför inte sätta dosan inåt rummet.
Men varför inte sätta dosan inåt rummet.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Appropå kopplingsdosor, sov på ett hotellrum i Solna i natt och där fanns det totalt 12 st kopplingsdosor. 4 st i rad på tre ställen i rummet. Det var kopplingsdosor till förbannelse! 
//Patrik
//Patrik
Hehe varför skulle han inte göra det.... Jag är själv lite skadad så jag kollar på finisher i olika sammanhang, toaletter, kakel, stosor, lister mm... jag kollar även detaljer i vanliga rum oxå, nere i Italien så höll jag på att bryta ihop, fast det var ett precis för året nyrenoverat hotell....kamilenski skrev:
HEHE... ja man blir aldrig ledig....
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Hehe Ja, men om man kliver in i ett rum och ser att väggen nästan är tapetserad med doslock så är man ju tvungen att räkna dem. 
//Patrik
//Patrik
Alla automatsäkringar i huset har hittills C-karaktäristik. 3-fas gruppen säkrar jag av likadant, alltså med C, men vad säger ni om ångduschen? Köra C på den med eller fega lite och använda B istället? Tänkte just eftersom det är en dusch och jag har tänkt att stå i den 
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 929 inlägg
En B-dvärg ger inget bättre personskydd än C. Dom bryter båda inom 0.1s - det är bara kortslutningsströmmen som skiljer.
En JFB hjälper inte alltid heller för en ångdusch pga den stora kontaktytan mot kroppen.
Du får förlita dig på att duschen är personsäkert konstruerad, dvs dubbelisolerad mot nätspänningen, och/eller användning av skyddsklenspänning 12 V.
En JFB hjälper inte alltid heller för en ångdusch pga den stora kontaktytan mot kroppen.
Du får förlita dig på att duschen är personsäkert konstruerad, dvs dubbelisolerad mot nätspänningen, och/eller användning av skyddsklenspänning 12 V.
Var är lämplig placering för kopplingsdosa till ångdusch? Att ha en dosa precis bakom eller över ångduschen är ju inte aktuellt ifall man någon gång i framtiden väljer att plocka bort den. Samtidigt vill man ju att kabeldragningen skall vara så estetisk som möjligt.
Klicka här för att svara