Byggahus.se

Smålandshus?

1. S
    Medlem Nivå 1
    HEJ!

Kollar på hus från olika tillverkare samt även lokala entreprenörer.

Ett alternativ som verkar ha i sammanhanget hög standard till ett förmånligt pris är Smålandshus i Vetlanda AB. Har pratat med en trevlig säljare och fått bra pris.

Har dock bara hittat en blogg/inläggsskrivare som byggt med detta företag.

Är intresserad av lite fler åsikter och erfarenheter.

MVH

OBS ej att förväxlas med Smålandsvillan!!

2. S
    Medlem Nivå 1
    Ingen som har någon som helst erfarenhet?

Bra som dåligt!

3. S
    Medlem Nivå 2
    Hej
    vi har byggt med smålandshus och är jätte nöjda med själva huset.Själva företaget har en hel del brister och är inte roliga att ha att göra med.Vi har bott i vårat hus i 2år och är inte klara med dom än...

4. A
    Medlem Nivå 1
    Personligen väljer jag bort mindre aktörer på husmarknaden. Ett husföretag som bygger i fabrik är vad vi valt, Finndomohem, (Modulenthus och Hjältevadshus) och vi är jättenöjda än så länge. Vi flyttar in i April.

5. N
    Medlem Nivå 7
    hur vet du redan ifall du har 0 fel på slutbesiktningen,??? dp vet du väl inte ifall du är nöjd inna huset står klart.

6. S
    Medlem Nivå 1

HEJ!

Tråkigt att höra att ni haft bekymmer med företaget som sådant. Vill du berätta mer om detta? Skulle vara intressant att veta så att man inte hamnar i samma sits.

MVH

7. DrömBygge
    Medlem Nivå 2

Något nytt om Smålandshus?

Jag hittar tyvärr inte mkt om Smålandshus på nätet.
    Någon som har bra elller dåliga erfarenheter & tips/råd?
    Kanske någon som byggt för inte allt för länge sen?

8. S
    Medlem Nivå 1
    Vi håller på just nu. Snickarna är precis klara med all gips invändigt. Hittills har vi inget att klaga på. Det har varit lite småsaker fel, men det har snickare eller elektriker tagit direkt med Smålandshus. Prismässigt låg de också bra, särskilt med hänsyn till standard och valfrihet. Det jag kan tycka är lite sämre är väggkonstruktionen, massiv 240 regel ger lite mer köldbrygga, men jag tror att det ä. r marginellt när man ser helheten.

9. DrömBygge
    Medlem Nivå 2
    Skönt att det verkar gå bra för ert bygge :)

Har offerten stämt som ni fick av dem?
    Jag har hört att de brukar dra till med låga summor som sen inte stämmer när fakturorna väl börjar ramla in...

10. S
    Medlem Nivå 1
    HEJ!

Priset på byggsatsen inte ändrad från prod.kalkyl, entreprenaderna har handlats upp av vår säljare tillsammans med oss. El, kakel och klinker och bygg tog priserna på prodkalkylen, målning blev ca 13´ dyrare men mest pga vi valde målade väggar och väv bakom istället för tapet. Mark och platta gör jag själv, VVS blev 12´ dyrare på pris så vi kör det på löpande med takpris.

Det som kommer att tillkomma är tillvalen, dyrare kakel, spotlights etc. Men det har vi tagit med i beräkningen och det står tydligt vad som ingår och inte.

11. S
    Medlem Nivå 2
    Våra priser stämde oxå men de har varit väldigt sega efter inflyttning. De få anmärkningarna som blev vid besiktningen tog 2½ år att åtgärda :(

12. S
    Medlem Nivå 1
    Solbadaren, var anmärkningarna på hussatsen eller entreprenaden? Hade ni deras "hovleverantörer” vad gäller bygg entreprenad och el?

13. S
    Medlem Nivå 2
    Vi hade totalentreprenad och det var lite små fel absolut inget allvarligt men det var svårt att rätta till det där lilla. De använde sig av sitt folk från Vetlanda.

14. S
    Medlem Nivå 1
    Vi bygger med delad entreprenad men har knappt behövt lyfta ett finger för det vi inte uttryckligen sagt att vi ska ordna.

Verkar som det beror mycket på vilken säljare man har, vi har haft många timmar i telefon med vår säljare där vi bollat idéer och diskuterat.

Hade från början inte så stort förtroende för Smålandshus men det har verkligen växt! Hoppas det håller ända in i det sista!