Byggahus.se

Smakråd!

1. A
    Medlem Nivå 7
    Hej svejs! Undrar över lite smakråd (igen!!! :) )

Ska vi ha som bild nr 1 ( vet att det är olika handtag) med 3 st 40 cm lådhurtsar och micron i skåpet på väggen, eller som i bild nr 2 med 2 st 60 cm breda lådorhurtsar, men bygga in micron i ett av bänkskåpen?? Vad tycker ni?

Dörren är egentligen bara en öppning ut i hallen. Bänkskåpen (fortfarande på samma sida som spisen) kan vi inte göra längre än 180 cm, då det är en bred öppning ut till vardagsrummet precis där efter.

2. T
    Medlem Nivå 3
    Definitivt nummer 2!
    Väggskåpet med mikron ser bara malplacerat och ensamt ut!

3. S
    Medlem Nivå 6
    Jag håller med. Nr 2 om ni frågar mig.

4. Hemmakatten
    Medlem · Nivå 19
    Jag föredrar också nr 2 av samma skäl som Tessan100 men även av den anledningen att det är mycket bättre med två 60-skåp än 40-skåp. Man får plats med betydligt mer i två 60-skåp än i tre 40-skåp.

Var det inte ni som har ett ganska litet kök? I så fall skulle jag mycket väl kunna tänka mig att ha ett par öppna hyllrader på antingen ena eller båda sidor om fläkten. Det gör att det fortfarande ser luftigt ut och det är kanon att ha oljor mm nära till hands.

5. Ella
    Medlem Nivå 6
    Ett tips när det inte finns någon dörr utan bara en öppning är att göra det som ett fönster (med hålets mått naturligtvis) i ritprogrammet!

För övrigt är jag skeptisk till mikron o ett bänkskåp... Kan det verkligen funka? Jag tror den kommer att hamna uppe på bänken!

6. A
    Medlem Nivå 7
    Jag har väl en 15 olika ritningar på köket så det va bara av ren lathet jag inte ritade in dörrhålet som det skulle va!

Gillar också nr 2 bäst men fick en galen idé som jag ville kolla med er!

Tack för åsikterna! Nu kan jag lägga ner att göra fler ritningar :) Lovar att lägga in bilder den dagen vi sätter igång å e klara!

Ella: Hur går det för er med köket föresten?