Hej!

Vi ska bygga om vårt hus, som är tänkt att se ut enligt bilder nedan. Vi hade tankar om puts, men det verkar bli lite väl dyrt.

Är det någon som har lust att ge råd/ uttrycka åsikter om hur ett hus med denna typ av utseende bäst kläs på ett snyggt sätt med träpanel, både vad gäller typ (t ex falsad med raka kanter, med spår, i varierande bredd), stående/liggande, behandling (målat/laserat/vitriol el dyl) och färgsättning (inkl fönster och dörrar)?

Tak blir papp till en början, plåt när ekonomin tillåter.

Jag är kanske lite skeptisk till för "naturlig" behandling av trät, vilket jag tycker riskerar ge intrycket av smutsig trädkoja, men jag antar att det är mig det är fel på och jag är redo med öppet sinne... :)

Formen på huset ges i hög grad av befintligt hus, och för info närhet till riktigt hav, så det kanske behöver tas i beaktande mtp belastning.

Tacksam för input!!

• Illustration av ett modernt hus med två våningar, stora fönster och balkonger, med fokus på fasadens design och möjliga träpanelval.
  • 3D-modell av ett modernt tvåvåningshus med vit och grå fasad, balkong och pool.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.