1 274 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Smakråd efterlyses!
Äntligen står vi i startgroparna för vår köksrenovering. Tanken är ett vitt kök från IKEA - Lidingö, svarta granitbänkskivor, rostfria vitvaror.
Vad säger ni om ljusgrått klinkergolv och vitt alternativt ljusgrått kakel på väggen?
Någon som har tips och råd vad gäller klinker/kakelval och synpunkter på spis placerad i hörn?
Vad säger ni om ljusgrått klinkergolv och vitt alternativt ljusgrått kakel på väggen?
Någon som har tips och råd vad gäller klinker/kakelval och synpunkter på spis placerad i hörn?
Ljusgrått/mellangrått klinker till rostfria vitvaror blir kanonsnyggt! Jag skulle nog köra vidare på ljusgrått kakel på väggen. Lite ljusare på väggen än på golvet.
jag är helnöjd med mitt blankpolerade klinkergolv, i en mellangrå nyans. Passar jättebra till det rostfria, och smuts syns nästan inte alls.
Spis placerad i hörn är rätt bra. Det är lättare att få till en bra fläktlösning i hörn/mot vägg än fristående på en köksö.
Bra, snygg förvaring av oljor mm får man också bakom spisen i hörnet. Men det kan vara svårt att hålla rent där om man inte är så lång, då det blir svårt att nå ända in i hörnet.
jag är helnöjd med mitt blankpolerade klinkergolv, i en mellangrå nyans. Passar jättebra till det rostfria, och smuts syns nästan inte alls.
Spis placerad i hörn är rätt bra. Det är lättare att få till en bra fläktlösning i hörn/mot vägg än fristående på en köksö.
Bra, snygg förvaring av oljor mm får man också bakom spisen i hörnet. Men det kan vara svårt att hålla rent där om man inte är så lång, då det blir svårt att nå ända in i hörnet.
Vitt kök (fast vi har Ståtluckor), svarta bänkskivor och rostfritt låter precis som vårat kök, fast vi körde på creme och beige iställetför grått. Just kombinationen vitt, svart och rostfritt är juh himla lättsamt att ha som grund i köket om man får för sig att man vill ändra nått efter några år, tex. tapeter och kakel.
Vi har också våran spis i hörnet och tycker det funkar hur bra som hellst!
Här är vårat:
http://www.byggahus.se/forum/koek/94090-koeksrenoveringen-pa-gang.html
Vi har också våran spis i hörnet och tycker det funkar hur bra som hellst!
Här är vårat:
http://www.byggahus.se/forum/koek/94090-koeksrenoveringen-pa-gang.html
Klicka här för att svara