Byggahus.se

Småkletigt efter jag oljat  

1. S
    Medlem · 5 inlägg

Snoken

Medlem
    Hej
    Har precis slippat och oljat ett granngolv och allt var perfekt. Ficka av någon anledning för mig att jag skulle lägga på lite mer efter en vecka men hejdade mig efter jag tagit halva golvet. Torkade snabbt bort all olja samt efterpollerade ett par gånger tills allt kändes tort och fint igen.

Efter ett par dagar har det bildats en tunn lite kletig hinna som jag skulle vilja ha bort. Har testat att sickla lite och det är knappt synbart den mängd jag får upp.

Hur göra för att få bort den lite småkletig hinnan man känner när man går på golvet?
    - Hyra en polermaskin och köra på ytterliggare tunt lager?
    - Lösa hinnan med balsamterpentin och polera/torka bort?

Kan inte bara vara jag som misslyckats eller.... alla förslag är välkommena

/Anders

2. T
    Medlem · 1 486 inlägg

Re: Småkletigt efter jag oljat  

Tror vi behöver veta vilken typ av olja du har andvänt.

-Åke

3. S
    Medlem · 5 inlägg

Snoken

Medlem

Aj, vad dum man kan vara :-[

Oljan jag änvände var Kulturhantverkarnas Golvolja och det jag tänkte göra var det dom kallar oljeboning.
    Något gick fel, kanske temperaturen i rummet eller bara jag :-[

4. S
    Medlem · 5 inlägg

Snoken

Medlem

Uppdatering:
    Snackade med försäljarna och dom hade inga bra orsaker till det hela så jag gissar att det var mitt eget fel :(

Igår gick jag över den delen som jag hade sabbat med balsamterpentin 2 gånger samt skrubbade med en vit 3m svamp och torkade väl med trasor. Det mesta gick bort men man ser fortfarande en lite glansskillnad i golvet men det känns klart bättre idag.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.