kashieda kashieda skrev:
Prova att läsa igen.
Menar du att det är vanliga slaktrester som inte ens duger att göra sega råttor av i köpekorven?

F fribygg skrev:
Menar du att det är vanliga slaktrester som inte ens duger att göra sega råttor av i köpekorven?
Knappt ens det.

kashieda kashieda skrev:
Knappt ens det.
Jag fortsätter nog att käka mestadels lokalt vilt, känner inget behov av att prova att leva på sån köpekorv.

R
Intet Intet skrev:
Tänkte du på ICA och den ommärkta köttfärsen?😁
Nej, jag tänkte på precis det jag (ironiskt) skrev, att det verkar ligga i Ryssars gener att fuska och ljuga (bland många andra mindre smickrande egenskaper).

Du har ju nekat ett par gånger nu, men du fortsätter att relativisera ryssland (och ryssars) ruttna beteende i inlägg efter inlägg. Med den sedvanliga smileyn förstås. Betald eller bara dum?

• Gilla
  • Älska
Skandiamannen och 1 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Nej, jag tänkte på precis det jag (ironiskt) skrev, att det verkar ligga i Ryssars gener att fuska och ljuga (bland många andra mindre smickrande egenskaper).

Du har ju nekat ett par gånger nu, men du fortsätter att relativisera ryssland (och ryssars) ruttna beteende i inlägg efter inlägg. Med den sedvanliga smileyn förstås. Betald eller bara dum?
Både dum och betald 😁.

Nämn någon nation och dess innevånare som inte fuskar och ljuger. Bara en. Det räcker.
Du har aldrig funderat på lite självrannsakan?🤢

Vanligtvis irriterar jag mig över krympflationen så till den milda grad att jag inte köper de varorna.

För att få skutan på rätt köl igen efter vår grundstötning skulle jag räkna upp ett antal exempel på minskade förpackningar Men kom naturligtvis inte på en ända😀.

Redigerat:
  • Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
R
Intet Intet skrev:
Både dum och betald 😁.

Nämn någon nation och dess innevånare som inte fuskar och ljuger. Bara en. Det räcker.
Relativisering ... igen. Du vet sannolikt att ryssland är i en egen liga (eller är du verkligen dum i huvudet), men du försöker ändå påstå att några enstaka invånare som fuskar är samma sak som ett samhälle byggt på korruption, förtryck, censur och allsköns skit skulle vara jämförbart med demokratiska länder?

Intet Intet skrev:
Uhum? Du anser att jag "fuskar och ljuger", eller vad menar du? Jag förstår ärligt talat inte vilken självrannsakan jag ska ägna mig åt så du får vara lite tydligare.

• Gilla
Skandiamannen och 1 till
  • Laddar…
R
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Cocktails och te alltså. Eller allt däremellan. Eller ingenting. Lättare att hacka på andra än att själv dela med sig av något. Stå för något istället för att vara så rädd...
"FRÅN cocktails TILL te" skrev jag om du vill citera ärligt. Jag varierar det jag dricker så det är faktiskt ganska svårt att kort redogöra. Vad jag aldrig gör är att köpa "ett flak" av någonting, allra minst energidryck.

Jag märker att det var dryckesval du valde att fokusera på istället för fraktkostnader. Det var nog ett klokt val ;)

R
RoTe RoTe skrev:
Har inte sparat några bilder men kan ju fråga om nya, vill minnas att det var bl.a. Löfbergs lila.

På webben kan man hitta bl.a. detta:[bild]
Synd, jag undviker att köpa produkter från företag som är verksamma i ryssland så det hade varit intressant att veta vilka de är.

Löfbergs kaffe har jag nog köpt en gång och inte mer. Ett ganska mediokert kaffe om jag minns rätt.

Fast en snabb sökning säger att Löfbergs slutade exportera till ryssland direkt vid invasionen 2022 så frågan är vad den där skärmdumpen egentligen är på. Fejk, gammalt lager, gråimport?

• Gilla
Skandiamannen och 1 till
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Han är ju smäcker som en fura😉
Han vräker också i sig kopiösa mängder med aspartamsötad cola.
Hos barn har detta kopplats till beteenderubbningar. Enligt israeliska forskare finns det ett visst samband mellan aspartam och depression samt vissa andra psykiatriska tillstånd. Sedan får var och en göra sin tolkning om detta bidragit till Trumps beteende.
Putin verkar i alla avseenden äta en hälsosammare kost men hans beteende är inte bättre för det.

Satsuki
B Bitterhetsakademin skrev:
Han vräker också i sig kopiösa mängder med aspartamsötad cola.
Hos barn har detta kopplats till beteenderubbningar. Enligt israeliska forskare finns det ett visst samband mellan aspartam och depression samt vissa andra psykiatriska tillstånd. Sedan får var och en göra sin tolkning om detta bidragit till Trumps beteende.
Putin verkar i alla avseenden äta en hälsosammare kost men hans beteende är inte bättre för det.
Trumps intag av skräpmat är snarare ett symtom än en orsak. Personlighetssyndrom är komplicerade och har mångfacetterade orsaker.

Och som vanligt, vänligen länka till de studier du hänvisar till så alla kan få läsa och värdera de studier som ligger till grund för dina påståenden.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
vad konstigt att så är det inte i tyskland
När sänkte de momsen i Tyskland?

• Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Jag har hört ryktesvis att man klarar sej utan fläsk,kött eller vilt nån vecka (även om jag själv inte har provat vara utan animaliskt protein så länge)
Älgjakten börjar på måndag i norra Sverige och den 8/10 i södra Sverige så det lär det gå att få älg att blanda upp råbocken och vildsvinen med om man nödvändigtvis vill göra korv.
Jo och ligger en del i frysen fortfarande

F fribygg skrev:
Jag har hört ryktesvis att man klarar sej utan fläsk,kött eller vilt nån vecka (även om jag själv inte har provat vara utan animaliskt protein så länge)
Älgjakten börjar på måndag i norra Sverige och den 8/10 i södra Sverige så det lär det gå att få älg att blanda upp råbocken och vildsvinen med om man nödvändigtvis vill göra korv.
Alfredo Alfredo skrev:
Man kan leva på korv och burgare mycket längre än så. 😂🙃
nej nej nej nej

F fribygg skrev:
Alfredo Alfredo skrev:
Man kan leva på korv och burgare mycket längre än så. 😂🙃
nej nej nej nej
Intet Intet skrev:
Både dum och betald 😁.

Vanligtvis irriterar jag mig över krympflationen så till den milda grad att jag inte köper de varorna.

För att få skutan på rätt köl igen efter vår grundstötning skulle jag räkna upp ett antal exempel på minskade förpackningar Men kom naturligtvis inte på en ända😀.
svenskar fuskar aldrig. Eller bara när vi deklarerar. Jag skattefuskar i bland men när någon fuskar till sig mina verktyg då blir det helt plötsligt stöld. Fast nu ljög jag ju för det är ju stöld både ock

• Gilla
Intet
  • Laddar…
K kortis skrev:
Fast nu ljög jag ju för det är ju stöld både ock
Skattefusk är absolut inte någon stöld.

• Wow
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.