1 314 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Smådjursspån
har en liten fundering.......Har då en kallvind isolerat med kutter spån,då det också är originalspånet från -63 (fungerat bra hittills) så har skiktet tunnat ur lite här och där....finns ju visserligen "riktigt" kutterspån att få tag på...men tänkte att då det ej heller behövs så mycket att dryga ut med så kanske spånet som säljs i div. djuraffärer (till smådjur) skulle kunna funka till det ändamål? skall endast strö över lite extra i hörn och över golvbalkar osv.....har det i så fall samma uppsugningsförmåga och släpper det också iväg fukten lika effektivt som "vanligt" spån?
någon med erfarenhet???.
någon med erfarenhet???.
Det ska inte vara några problem om du blandar upp smådjurspånen med orginalspånet. Jag skriver så eftersom det kan bli lite för luftigt i spånen beroende på storlek. smådjurspån är dessutom mycket renare från övriga småpartiklar pga djurens känslighet. MEN... det kommer att bli väldigt mycket dyrare för dig. //M
Tackar för svaret Micke H
)
hade bara tänkt att fylla ut lite här och där på vinden,över golvbjälkar och dyligt......så jag köpte mej en säck (ca 30 liter)tror jag...kostade mej 90 kr...bör förhoppningsvis räcka
).....så det har samma förmåga att ge ifrån sej fukten då också?
)
hade bara tänkt att fylla ut lite här och där på vinden,över golvbjälkar och dyligt......så jag köpte mej en säck (ca 30 liter)tror jag...kostade mej 90 kr...bör förhoppningsvis räcka
Klicka här för att svara