Hej!

Jag har problemet av att min normcentral börjar bli full (ca 100 moduler) och har
letat efter en större som ska passa på ytan jag har. Det stora problemet är att det inte går att "få in" fler flex/vp rör in i skåpet.

Jag har funderat på om man får/kan/vågar typ regla ut skåpet från väggen ca 10cm och på
så sätt få mer plats bakom skåpet för alla inkommande rör. Denna "ut regling" skulle kunna göras
i antingen stål profiler/bitar som poppnitas/skruvas samman eller kanske i aluminium.

Mitt skåp har måtten 50x50cm vilket är mer eller mindre den plats jag har att använda.
Är det någon som har något annat tipps på hur man skulle kunna lösa problemet?

/Per-Arne

Kan det verkligen stämma att det är 100 moduler? Vad är det för central? 72 moduler kan jag köpa. :)

Jag förstår inte riktigt hur du ska göra, men får du till det bra så ser väl inte jag några problem med det.

//Patrik

Minns inte om det är 100 moduler, var ut och mätte i skåpet och räknade baklänges å fick det till 100, ligger nog i den trakten tror jag :D men är inte säker.

Det jag tänkte göra är alltså att typ förlänga fästena på skåpet med ca 10cm för att få ut det från väggen, å de öppningar som då blir runt skåpet på 10cm tänkte jag "klä igen" men typ 2mm plåt...

Blev det något tydligare? Skulle vara galet skönt om det var ok att göra på detta sätt! :D

Men ska du regla upp en ram runt centralen då eller? Den ska ju liva med gipsen typ. Den kommer ju sticka ut 10 cm....

Bilder!

För övrigt, har du fabrikat och modell på centralen? Är det Hager?

//Patrik

Det är redan idag ett utanpåliggande skåp.

Hehe bilder, är inte säker på att jag vågar lägga upp bilder på hur det ser ut nu :P

Aha, det är en utanpåliggande kapsling! Då är jag med på hur du tänker! Ja, då kan du väl göra som du tänkt ungefär. Ser inte jag några problem med i alla fall.

//Patrik

Underbart å höra att du tror det går bra... Vad tror du om att använda aluminium?

/Per-Arne

Har bestämt mig för att göra ett försök, men att göra den i trä efter samrådan men min ELis...

/Per-Arne

• Gilla
el_richard
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.