Har strax byggt klart vårt hus som vi haft delad entreprenad på. Så nu undrar jag vem som slutbesiktar hantverkarnas jobb? Tacksam för hjälp vart jag kan vända mig. Det jag har haft hjälp med är el- och vvs-entrepranaden, sedan har jag gjort det mesta själv efter stomrensningen (huset var klart för tegelläggning).
 
Hej GR!

Jag är ingen direkt erfaren husbyggare, men när jag har fått problem med vår entreprenör och ville ha en "oberoende" besiktning, har vänt mig till försäkringsbolaget som har försäkrat entreprenören och bad dem rekommendera någon. Hittils är jag helt nöjd med den kontakten. Allt har inte gått "min vägg", men jag har fått en förklaring som jag kan leva med för den biten och nu ligger föräkringsbolaget och pressar entreprenören att åtgärda felen.

Hälsningar,

C.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.