Hej,
Vi ska ha slutbesiktning av vårt badrum och jag är inte helt nöjd med monteringen av golvbrunnen, eller kanske snarare hur det hela är gjort från tätskikt och till klinkningen för att det ska vara tätt och få access till vattenlåset.
Behöver forumets hjälp för att bedöma om det ser godkänt ut?
Mvh,
Kristoffer
Vi ska ha slutbesiktning av vårt badrum och jag är inte helt nöjd med monteringen av golvbrunnen, eller kanske snarare hur det hela är gjort från tätskikt och till klinkningen för att det ska vara tätt och få access till vattenlåset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Behöver forumets hjälp för att bedöma om det ser godkänt ut?
Mvh,
Kristoffer
Hej,
Jag prövade igår men då gick det inte. Kändes som att de gjutit fast vattenlåset. Har gjort en anmärkning till byggarna om det hela och de skulle se över det idag.
Mvh,
Kristoffer
Jag prövade igår men då gick det inte. Kändes som att de gjutit fast vattenlåset. Har gjort en anmärkning till byggarna om det hela och de skulle se över det idag.
Mvh,
Kristoffer
Medlem
· Stockholm
· 1 397 inlägg
Varför silikon runt ramen???
Medlem
· Västernorrland
· 12 012 inlägg
så länge tätskiktet sitter där det ska i brunnen så lär det ju fungera men frågan är varför de gjort sådär? Är det för att få gallret i centrum av nånting eller vad?
Jag hade nog hellre tagit ett galler som suttit lite förskjutet än sådär.
Jag hade nog hellre tagit ett galler som suttit lite förskjutet än sådär.
Brunnen sitter ju centrerat så att urtaget i klinkerplattorna blir symmetriskt. Det är ju ett lika stort urtag i klinkern över brunnen som under (om man ser i bildens riktning alltså). Jag tror att de gjorde så för att det ska bli snyggast och min spontanta tanke är ju att det inte ska vara några problem att få ur vattenlåset. Oavsett hur klinkringen är gjord så ska du kunna dra upp insatsen en liten bit innan den tar emot så om du inte ens har lyckats rubba insatsen får du gå en sväng till gymmet och göra ett nytt försök. 
Moderator
· Stockholm
· 57 801 inlägg
Om det känns som om det är fastlimmat, så beror det ju inte på hur plattorna sitter.
Men jag vet inte om det är en synvilla, det ser ut att vara väldigt långt ner till tätskiktet. Som om de har gjutit/flytspacklat ovanpå tätskiktet.
Kapningen av plattorna runt brunnen var ju sanslöst fult gjort också. Som om de kört på frihand med vinkelslip. Men det tänker man nog inte på sedan, det syns bara så bra på de här närbilderna.
Men jag vet inte om det är en synvilla, det ser ut att vara väldigt långt ner till tätskiktet. Som om de har gjutit/flytspacklat ovanpå tätskiktet.
Kapningen av plattorna runt brunnen var ju sanslöst fult gjort också. Som om de kört på frihand med vinkelslip. Men det tänker man nog inte på sedan, det syns bara så bra på de här närbilderna.
Hej igen,
Jag testar ikväll att dra i vattenlåset när jag är hemma så får vi se. Nämnde det ju även till hantverkarna så kanske är åtgärdat.
I övrigt har de varit proffsiga, hållet tidsplanen, de kommer på referens från en vän till familjen som fått två badrum gjorda. De är även certifierade enligt Säker Vatten och BKR. Tog in 4 offerter och dessa låg i mitten på intervallet.
Lite bilder från renoveringen.
Är ju själv inte alls kunnig inom området men "ser" ju bra ut på utsidan.
Mvh,
Kristoffer
Jag testar ikväll att dra i vattenlåset när jag är hemma så får vi se. Nämnde det ju även till hantverkarna så kanske är åtgärdat.
I övrigt har de varit proffsiga, hållet tidsplanen, de kommer på referens från en vän till familjen som fått två badrum gjorda. De är även certifierade enligt Säker Vatten och BKR. Tog in 4 offerter och dessa låg i mitten på intervallet.
Lite bilder från renoveringen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är ju själv inte alls kunnig inom området men "ser" ju bra ut på utsidan.
Mvh,
Kristoffer
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Får du upp vattenlåset?
Never mind. Såg tiden för inlägget nu
Never mind. Såg tiden för inlägget nu


