E
Jag har sedan ett par veckor problem med att vattnet plötsligt tar slut när jag vrider på kranen.:surprised: Det sinar inte utan tar bara tvärslut vilket är lite jobbigt för jag vill ju kunna tvätta händerna, dricka vatten, duscha, tvätta mm. Nu när det händer låter jag kranarna vara öppna och stänger när jag hör att det kommer vatten igen, men jag vet inte vem jag ska anlita för att åtgärda problemet?

Jag har egen brunn som är borrad 60 m, grannarna har vatten i sina hus och enligt SGUs karta så är det normala grundvattennivåer i magasinen. Jag hade inga problem när det var låga nivåer och det är bra vatten, när det finns. Jag har testat att slå av och på pumpen men ingen förändring. :confused:

Kontaktar jag elektriker eller rörmokare för felsökning?
 
I och med att du får vatten öht så låter det ju som att det är el till pumpen iallafall.
Skulle vända mig till rörmokare i första hand. Om inte annat så har han nog mer koll på vad som är fel i anläggningen än vad elektrikern har om du trots allt behöver anlita elektriker i slutänden.
 
E
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
I och med att du får vatten öht så låter det ju som att det är el till pumpen iallafall.
Skulle vända mig till rörmokare i första hand. Om inte annat så har han nog mer koll på vad som är fel i anläggningen än vad elektrikern har om du trots allt behöver anlita elektriker i slutänden.
Vad som än är problemet verkar det som det "självläkt" för ögonblicket men det kan säkert vara elen, så nu vet jag var en del av återbäringen kommer hamna. Elfel kan vara farligt och jag vet att jag haft råttor som försökt ta sig in. :sweat::mad:
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.