1976 skrev:
Utan att vara tjatig, se nedan:

[länk]
Sorry 1976, dessa hade jag missat totalt. :blushing::blushing:
Du får väl höra med Glabete var du kan få tag i dessa om du nu tvunget måste ha sådana...

Jag fortsätter dock med en dåres envishet och tjatande hävda, att de är överflödiga. :D:D

Paul-Staffanstorp
Raceman skrev:
Sorry 1976, dessa hade jag missat totalt. :blushing::blushing:
Du får väl höra med Glabete var du kan få tag i dessa om du nu tvunget måste ha sådana...

Jag fortsätter dock med en dåres envishet och tjatande hävda, att de är överflödiga. :D:D
Jag kan ju bara hålla med och ser inte heller vitsen med dessa och hur de ska passa ihop med allt skruvbart som finns på marknaden...
Det blir nog i väldigt sällsynta fall dessa skulle fungera känns det som.

5 - 6 timmar torktid för att sätta en duschvägg säger nog sitt för min del. Det har inte jag tid med om dagarna.

Ikväll så var det dags att sätta upp fem stycken monteringsplattor med Glabete. När jag väl började märkte jag att cirka 2/3 delar av den lilla tubens innehåll var stenhård massa som jag inte fick ur. Antagligen fanns det en spricka i tuben som hade gjort att innehållet hade stelnat. Tyvärr såg jag inte detta när jag började jobbet så tuben sprack på olika kanter så att lim som inte hade stelnat flöt ut på en del andra ställen än tubens utgångshål. Efter ett tag såg jag ut som en vit gris om händerna efter att ha försökt göra det bästa av situationen.

Tre monteringsplattor fick jag i alla fall upp, men det återstår att se om dem sitter fast imorgon. Jag funderar att gå till inköpsstället och begära att få en ny tub Glabete gratis. Eller pengarna tillbaka.

onetrickpony skrev:
Jag funderar att gå till inköpsstället och begära att få en ny tub Glabete gratis. Eller pengarna tillbaka.
Tycker jag absolut du ska göra. Ta med dig den torkade tuben och visa, så där ska det inte vara.:@

Raceman skrev:
Tycker jag absolut du ska göra. Ta med dig den torkade tuben och visa, så där ska det inte vara.:@
Idag så var jag på inköpstället och fick en ny förpackning gratis. De hade haft många reklamationer på Glabetetuber som hade torkat. Men nu kände vi på den innan och den hade inte torkat.

Men, idag när jag hade duschat så kände jag på handdukshängaren jag hade satt upp i helgen. Den kändes lite lös så jag drog lite hårdare och då lossnade den från väggen. Jag tycker att jag använde mycket glabete när jag satte upp den. Men jag ger den ett sista försök med den nya tuben och då använder jag halva tuben till handdukshållaren. Om inte det håller då så får jag skruva fast den.

Hur har det gått för er som använt glabete till duschdörrar ?
Ja alla recensioner är välkomna. :)
Ska till och sätta upp lite saker i badrummet snart. Det jag är lite orolig för som även nämts i tråden är just att belastningen hamnar på kakelplattorna...

Mvh
MrHoha

Kan man inte kombinera när man sätter upp duschvägg, dvs, man sätter skruv i översta eller två översta fästpunkterna och limmar nedåt.
Varför? Jo, för att ju högre upp man kommer desto mindre vattensprut kommer dit, vid normal användning.

Och gällande onetrickpony's lossnade handdukshängare, kanske första försöket så var limmet inte riktigt reko, pga att det redan hade härdat i tuben lite....

Nu har tråden varot död i några år. Om någon tittar in igen. Hur har det gått med era lim-projekt tummen upp eller ner? Har det kommit andra ännu bättre produkter?

Ska montera i kväll faktisk, köpt beslag från Smedbo och använder Loctites "knåd-epoxi" enligt deras rekommendation.

Vet inte om jag skrivit det i tråden men det limsystemet jag köpte funkade inte alls på vissa plattor, eller om det var kunderna som var våldsamma.... 2 blandare lossnade och dom skruvade jag
1 duschvägg limmade jag upp för 3-4 år sen och den sitter än tror jag, har iaf inte hört av kunden.

Ok tackar för svar, lite tveksamt låter det ju. Jag ser fram emot att höra om stringfellows resultat.

AronD skrev:
Ok tackar för svar, lite tveksamt låter det ju. Jag ser fram emot att höra om stringfellows resultat.
Allt sitter bra utom reservpappershållaren som ramlade ner. Jag slarvade och rengjorde inte plattan före applicering så det var nog mitt fel, ska limma om i helgen. TP-hållaren och krokarna verkar sitta bra. Spegel skruvade jag för säkerhets skull.

Duschsstången jag hängde upp för två år sedan hänger kvar trots att döttrarna ofta halvt hänger i den för att få upp duschen...

Väcker liv i denna tråd igen.......
Jag förstår att det bästa sättet att få upp en svängbar duschvägg i badrummet är att skruva profilen i en regel men om man, som i mitt fall, inte har någon regel att skruva i, endast våtrumsgips+kakel, är detta Glabete-lim det bästa alternativet? Kommer det att hålla? Eller finns andra lösningar?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.