74 812 läst ·
93 svar
75k läst
93 svar
Slut med hål i tätskikten på riktigt !
Att limma har varit (är) underskattat.
Teknik används idag att limma i flygplanskonstruktioner :O
Jag gick en kurs för ett par år sedan, där var det en föreläsare om just limning och dess tillämpning.
Gissa om man blev förvånad över det breda användningsområdet...
Efter den kursen så ser jag limning som förband med helt andra ögon.
Teknik används idag att limma i flygplanskonstruktioner :O
Jag gick en kurs för ett par år sedan, där var det en föreläsare om just limning och dess tillämpning.
Gissa om man blev förvånad över det breda användningsområdet...
Efter den kursen så ser jag limning som förband med helt andra ögon.
Redigerat:
Vi köpte en serie på K-Rauta - tror att den hette Smedbo Home eller liknande. Där limmade man fast brickor på väggen med ett tvåkomponentlim och sedan skruvade man fast toapappershållare etc i brickan. Skitskönt att slippa borra i väggen! Dock rekommenderades inte limmet till dubbel handduksstång, antar att det blir för stor belastning.
Någon har ett tips på inköpsställe? Antingen online eller i Sthlm 
Frågan är ju om Lotusen är ihoplimmad med Glabete-limmet eller inte 
Nja, det är absolut inte frågan. Försök se min poäng istället för att tjafsa..... :|emmaeriksson skrev:
Det jag menar är ju naturligtvis att tekniken kommit grymt långt i vissa avseenden. Med rätt sorts lim kan man sätta ihop väldigt mycket. Som jag skrev så funkar limmet som nämns i tråden sannolikt alldeles utmärkt.
Jag skojade bara. Ta det lugnt... 
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Lite mer information om vad detta heter så jag lättare kan hitta det i deras webshop för beställning...nino skrev:
Av erfarenhet så har Veidec väldigt bra saker i övrigt.
Tack !
Dom hade ett paket med 2 olika limmer och rengöring, primer samt 2 patronsprutor och man fick dessutom en jackad^_^b såg rätt snygg ut...
VVS-kit skrev han, tyvärr fick jag ingen kopia men antar att lådan kommer imorgon eller på torsdag annars kan jag ringa och fråga om du vill
VVS-kit skrev han, tyvärr fick jag ingen kopia men antar att lådan kommer imorgon eller på torsdag annars kan jag ringa och fråga om du vill
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
nino skrev:
Tack... ska kolla upp detta...