Att limma har varit (är) underskattat.
Teknik används idag att limma i flygplanskonstruktioner :O

Jag gick en kurs för ett par år sedan, där var det en föreläsare om just limning och dess tillämpning.
Gissa om man blev förvånad över det breda användningsområdet...

Efter den kursen så ser jag limning som förband med helt andra ögon.

Redigerat:
  • Gilla
MattHH
  • Laddar…
160:- för en förpackning som räcker till 8-10 saker (inte duschväggar och sånt då)
plus monteringsbrickor om det behövs

Vi köpte en serie på K-Rauta - tror att den hette Smedbo Home eller liknande. Där limmade man fast brickor på väggen med ett tvåkomponentlim och sedan skruvade man fast toapappershållare etc i brickan. Skitskönt att slippa borra i väggen! Dock rekommenderades inte limmet till dubbel handduksstång, antar att det blir för stor belastning.

Någon har ett tips på inköpsställe? Antingen online eller i Sthlm :)

Funkar sannolikt alldeles utmärkt. På sportbilen Lotus Elise är hela chassiet gjort av ihoplimmad aluminium, vilket säger en del om möjligheterna.

Frågan är ju om Lotusen är ihoplimmad med Glabete-limmet eller inte ;)

emmaeriksson skrev:
Frågan är ju om Lotusen är ihoplimmad med Glabete-limmet eller inte ;)
Nja, det är absolut inte frågan. Försök se min poäng istället för att tjafsa..... :|
Det jag menar är ju naturligtvis att tekniken kommit grymt långt i vissa avseenden. Med rätt sorts lim kan man sätta ihop väldigt mycket. Som jag skrev så funkar limmet som nämns i tråden sannolikt alldeles utmärkt.

Jag skojade bara. Ta det lugnt... :)

köpte ett paket av veidec idag för montering av badrumssaker verkade vara bra saker
3500 +moms räcker såklart till flera badrum

Paul-Staffanstorp
nino skrev:
köpte ett paket av veidec idag för montering av badrumssaker verkade vara bra saker
Lite mer information om vad detta heter så jag lättare kan hitta det i deras webshop för beställning... ;)

Av erfarenhet så har Veidec väldigt bra saker i övrigt.

Tack ! :)

Dom hade ett paket med 2 olika limmer och rengöring, primer samt 2 patronsprutor och man fick dessutom en jackad^_^b såg rätt snygg ut...

VVS-kit skrev han, tyvärr fick jag ingen kopia men antar att lådan kommer imorgon eller på torsdag annars kan jag ringa och fråga om du vill

nino skrev:
Oj vilket överpris....vad fick du med då. Jag betalade 600 kr inkl hyllan som jag limmade upp.

Paul-Staffanstorp
nino skrev:
Dom hade ett paket med 2 olika limmer och rengöring, primer samt 2 patronsprutor och man fick dessutom en jackad^_^b såg rätt snygg ut...

VVS-kit skrev han, tyvärr fick jag ingen kopia men antar att lådan kommer imorgon eller på torsdag annars kan jag ringa och fråga om du vill

Tack... ska kolla upp detta... :)

jag har förmodligen inte alls samma produkt som du har men det sitter fortfarande fast ordentligt. Jag tyckte att 600 kr för den kromade hyllan inkl lim var dyrt då jag köpte den men det kanske var ett bra pris.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.