Sommartorparn #1 Byggnadsvårdare · 3 509 inlägg 9 aug 2008 12:48 Sommartorparn Byggnadsvårdare 3 509 inlägg 9 aug 2008 12:48 #1 Tycker min elektriska häcksax har börjat trasa sönder buskarna i stället för att klippa snyggt. Ska man göra något med skäret? Låta slipa? Köpa nytt?
Tycker min elektriska häcksax har börjat trasa sönder buskarna i stället för att klippa snyggt. Ska man göra något med skäret? Låta slipa? Köpa nytt?
pernitta #2 Medlem · 850 inlägg 10 aug 2008 18:25 pernitta Medlem 850 inlägg 10 aug 2008 18:25 #2 Vänta lite, är inte en sådan självslipande. Om så, börja med att smörja den med tunn olja och låt den sedan arbeta i tomme en stund. Kanske det hjälpte? per
Vänta lite, är inte en sådan självslipande. Om så, börja med att smörja den med tunn olja och låt den sedan arbeta i tomme en stund. Kanske det hjälpte? per
Sommartorparn #3 Byggnadsvårdare · 3 509 inlägg 18 jun 2009 10:14 Sommartorparn Byggnadsvårdare 3 509 inlägg 18 jun 2009 10:14 #3 Har prövat göra det utan resultat. Ska man justera något några skruvar för att få självslipningsfunktionen att fungera?
Har prövat göra det utan resultat. Ska man justera något några skruvar för att få självslipningsfunktionen att fungera?