Jag har köpt brickor i härdat stål som jag skulle vilja slipa till. Jag har ett slipstift för hårdmetall men det händer inte mycket när jag kör med min Dremel.
Vad har ni för tips på slipstift för extremt hårt material som tex härdat stål ?
Jag har borrat en del i alla typer av metall och har aldrig sett så lite resultat som på dessa brickor i härdat stål.
Vad har ni för tips på slipstift för extremt hårt material som tex härdat stål ?
Jag har borrat en del i alla typer av metall och har aldrig sett så lite resultat som på dessa brickor i härdat stål.
Redigerat:
Det är lite beroende på hur stora dessa brickor är. Att du skriver Dremel antyder kanske att det rör sig om väldig små detaljer men är det i alla fall några cm stora så fungerar vinkelslip med flappdisk väldigt bra.M md7dani skrev:Jag har köpt brickor i härdat stål som jag skulle vilja slipa till. Jag har ett slipstift för hårdmetall men det händer inte mycket när jag kör med min Dremel.
Diamantstift borde fungera.
Kjell & Company diamantslipstift
/Höghus
Kjell & Company diamantslipstift
/Höghus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara