Skulle behöva en dröse nya slipstift till min lilla tryckluftsdrivna slipmaskin. Letar efter silpstift i hårdmetall (ser ut som elaka små raspar) med 6mm skaft. Någon som vet var man hittar sådana, gärna till bra pris?

jag handlade på Swedol, kallades ROTERANDEFIL om du ska söka.
Ingen aning om de är billiga, men jag kunde klämma och känna innan jag handlade vilket kändes bra då.

S
Finns på både Clas Ohlsson och Jula.

Har kollat i Swedols sortiment tidigare men hittade då bara varianter med "slipsten" på. Måste ha missat hårdmetallvarianterna och hittar dem heller inte nu i deras webshop. Det samma gäller Clas Ohlson och Jula, har bara sett varianter med "slipsten", inte hårdmetall. Kanske jag är blind ;)

Biltema har en del, jag köpte till en topp jag håller på att porta.
Har ej provat den än men den känns iaf vass. :)

Jag kollade lite snabbt i swedolkatalogen och dom har 16st olika modeller av Tyrolits roterande filar med 6mm skaft.

Sök på handla.swedol.se med artikelnummer VT-2950 så får du fram dom.

Perfekt, tack! Förklaringen till att jag inte hittade dem när jag sökte innan idag var att jag tyckte det var mer logiskt att söka på "roterande fil", alternativt "roterande" eller "fil". Att de har artiklar under benämningen "roterandefil" finner jag synnerligen störande ;)

Swedol och biltema kan kalla sina produkter för typ vad som helst har jag märkt, hopplöst att hitta något. :x

Biltemas funkar okej om det inte är för mycket som ska filas....jag har lite olika modeller...några köpta på SMC och några på Biltema.....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.