Jag håller på att renovera ett sovrum där jag bland annat skall lägga in ett nytt parkettgolv. Efter att ha tagit bort den gamla plastmattan såg jag att golvet var allt annat än rakt, det hade bara inte synts med plastmattan på, men det var för mycket för att lägga in trägolv på.
Då det var ganska stora ytor som behövde jämnas bestämde jag mig för att flytspackla, vilket jag gjort vid ett tidigare tillfälle med bra resultat. Dock blev det inte alls bra denna gången, dålig utflytning och massa ojämnheter.
För att fixa detta skulle jag behöva slipa ner golvet istället för att få det rakt, att spacka igen är inget alternativ då jag isåfall inte kommer att få det nya golvet att passa höjdmässigt vid dörren.
Finns det någon som känner till bra firmor som gör sådana småjobb (12 kvm) för privatpersoner i Göteborgområdet ? Möjlighet till ROT är ett krav.
Om man blir tvungen att ge sig på det själv, vilka maskiner behöver man hyra? , skall man ha betongslip eller ytfräs ? Jag har ju inga högre krav på finish, bara det blir plant nog för ett trägolv med plast under. Har f.ö. max 10A enfas hemma vilket begränsar storleken på maskinen en del...
Helst vill jag slippa göra detta själv då jag aldrig använt någon sådan maskin så förslag på hantverkare mottages tacksamt.
//Daniel