6 362 läst ·
40 svar
6k läst
40 svar
Sliparedag i Lund 2/11 + 8/3!
Daniel, jag indikerade tidigare att detta med stor sannolikhet skulle smyga sig för min del. Tyvärr stämde prognosen. Trist, för det hade varit kul och förmodligen hade man också lärt sig något nytt.
Jag får väl kontakta mattiasp istället, om nu inte phl har lagt vantarna på rubbet
Jag får väl kontakta mattiasp istället, om nu inte phl har lagt vantarna på rubbet
Jag hade gärna luftat bilen lite och kommit med på denna aktivitet och lärt mig lite om slipningens ädla konst. Dessvärre har jag redan lovat bort eftermiddagen för "fria aktiviteter" åt min sambo, och jag tror inte att två vilda 4-åringar gör sig på en sliparedag
Men nästa gång kanske.
Tyvärr, vi fick lite skador i stormen, inget stort, men det ihop med allt annat gör att jag tyvärr får stå över den här gången.Mats Bengtsson skrev:
-- -Mats ---
Trots lite begränsad uppslutning blev det en produktiv dag, ca 50-talet stämjärn, hyvelstål och knivar blev fixade. En intressant notering är att jag valde att använda tormek+frihandsbryning på 1000+6000 vattensten för ett par av de grövre stämjärnen med riktigt bra resultat. Primäreggen blev kort eftersom jag inte ville dra så många drag, men skärpan fanns där.
Beställning av ny sten sten + hållare på axminster blev det också, förvisso räcker min kombisten 1000+6000 utmärkt för de vassaste stämjärn jag har använt, men det är segt att vända den hela tiden, så en av varje hade varit fint.
Beställning av ny sten sten + hållare på axminster blev det också, förvisso räcker min kombisten 1000+6000 utmärkt för de vassaste stämjärn jag har använt, men det är segt att vända den hela tiden, så en av varje hade varit fint.
Är det ok att lämna grejor o få dom slipade 😉
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 658 inlägg
Men det var ju... Jag kan inte då heller 
Lite kort varsel för min del. Men skulle gärna lära mig att slipa på rätt sätt.
Har ett 20 tal EA berg som jag slipar efter bästa förmåga. Men har aldrig blivit visad riktigt hur det skall gå till.
Har ett 20 tal EA berg som jag slipar efter bästa förmåga. Men har aldrig blivit visad riktigt hur det skall gå till.
