Hej,
Letar efter råd, sitter och ska slipa trappan som skulle få ny färg. Och när jag gör detta så kletar sig färgen något hemskt. Vet någon vad detta beror på (vore intressant att veta) men ännu bättre vad kan man göra för att slippa detta? Finns det något bra medel man kan använda? Vet inte vilken typ av färg detta är.
Letar efter råd, sitter och ska slipa trappan som skulle få ny färg. Och när jag gör detta så kletar sig färgen något hemskt. Vet någon vad detta beror på (vore intressant att veta) men ännu bättre vad kan man göra för att slippa detta? Finns det något bra medel man kan använda? Vet inte vilken typ av färg detta är.
Köp billigaste motoroljan på typ Biltema.
Kleta in rejält med olja på färgen som ska slipas.
Hokus pokus, inget mera klet
Lärde mig det av en golvslipare när jag skulle slipa parketten hemma. Det fungerar även med matolja/margarin mm, men billig OANVÄND motorolja är mera praktiskt
Kleta in rejält med olja på färgen som ska slipas.
Hokus pokus, inget mera klet
Lärde mig det av en golvslipare när jag skulle slipa parketten hemma. Det fungerar även med matolja/margarin mm, men billig OANVÄND motorolja är mera praktiskt
Inget man vill ha inomhus dock (avdunstar mycket otrevligheter ur den)Mats-S skrev:
Avgränsat jobb?Mats-S skrev:
Du kallar det för ett avgränsat jobb att "slabba" motorolja på flera kvadratmeter sugande trä för ett avgränsat jobb? Som sedan kan stå och avdunsta hälsofarliga ämnen i många, många år?
Nästan oavsett smörjolja så avdunstar det hälsofarliga ämnen över tid, OM du inte väljer att smörja med en olja avsedd för människor (in- eller utvärtes)..
Jobbat mycket med diverse smörjoljor (och är en inbiten "gearhead") och det räcker med att man monterat en nyrenoverad, nytvättad, topp hemma på köksbordet (på skyddande underlag) utan att spilla en droppe olja för att den lukten ska sitta kvar i flera veckor..
Klicka här för att svara
