Ja som rubriken säger, vad tror ni funkar bäst?
Har i dagsläget varken plan eller excenterslip i min ägo, men ser detta som ett bra tillfälle att motivera ett inköp för sambon :-) Har ca 7m bänk (minus häll och ho yta) som ska slipas och oljas snarast.

Känns som jag kommer ha mer glädje framöver av en excenter, men funkar den bra till ovan nämnda arbete?

Menar du band eller exenterslip? En rund exenterslip av god kvalitet är nog ett bättre val då den har ett betydligt större användningsområde. Se bara till att köpa en kvalitetsmaskin, lågprismaskiner låter mer än dom avverkar! :) Det där med att motivera inköp blir rutin:) Satsa stort och börja med ett försök att motivera ett inköp av båda maskinerna!

Det beror väl på hur ojämn ytan är du ska slipa. En bandslip avverkar mest, sedan exenterslip, minst avverkar en planslip. Däremot är det svårare att få en jämn uta med exentern. Är det riktigt ojämnt får man ta alla maskinerna i tur och ordning.

Helt klart en exenterslip! Lånade en sådan när jag slipade min och den funkade över förväntan! Lent som en barnrumpa! :)

Jörgen

Jag funderar på en Bosch GEX 150 Turbo. :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.