Hur är det med sågen i Vittskövle?

Ja, i så fall finns det ju kvar någon verksamhet på Gualövssågen i alla fall? Så vitt jag vet la Viking Timber ner verksamheten där för något/några år sen. Men det kanske har dragit igång igen.

Spåret via hyrhöjden ledde i alla fall återigen till Hässleholm, så det är nog där det slipas här i trakten nuförtiden.

Har mailat lyft och bygg. Vångasågen hittar jag inga kontaktuppgifter till på nätet, men jag såg att det finns en såg i Näsum.

Vittskövle hade semesterstängt till augusti visade det sig när jag ringde dit.

Återigen stort tack för alla svar! Ska prova fila själv nu i eftermiddag, så får jag se var det tar vägen efter det.

Vart lite konfunderad själv angående Gualövssågen, kanske det var så att någon hade glömt att tala om för delar av personalen att verksamheten upphörde för tre år sedan:)

Men efter lite googlade så visade det sig att stensjö säteri håller till där och säljer täckbark och andra jordförbättringsprodukter.

Nymölla har(hade) stora delar av upplagsplanen till upplag för exotiska träslag.
Låg några tusen m3 eucalyptus för något år sen

Aha, det förklarar saken!

Bygg och lyft kunde mycket riktigt slipa klingor! Nu hann jag ge mig på det själv och det gick faktiskt över förväntan. Inser att jag inte sågat av bitarna på sistone utan snarare hackat/slagit av dom...

Prövar så här ett tag och ser, annars lämnar jag in den till dom. Klingan skulle nog behövts skränkas, men jag tror risken är större att det blir sämre om jag går lös på fri hand.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.