Har ett nybyggt hus i Ytong putsat ut- och invändigt med putsbruk C.
Tycker att det i vissa rum har blivit lite "för grovt" dvs man har inte filtat tillräckligt så att väggen blir "kornig" av ballasten.

Funderar nu på att åtgärda detta antingen genom att gipsputsa och kvasta för att få struktur, alternativt slänga på ytterligare ett lager putsbruk C och filta det mer.

Men funderar över en galen idé om man istället skulle kunna slipa bort den grova ballasten och på så sätt få bort grovheten i strukturen?
Någon som testat eller kan säga att idén är helt åt skogen?
 
Åsa Lund
Jag hade aldrig vågat slipa puts. Finns nog risk att man river sönder ytan och bitar lossnar.
 
Ok, någon annan som har en idé?
En annan fråga i ämnet; hur pass "grov" yta kan man gå om man kvastar gipsputs?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.