Vad jag har förstått verkar Björparkett vara svårt att få bra med slipning, vitpigmentering och lackning. Har tidigare haft en firma som gjort det med dåligt resultat. Man ser i ljuset att golvet är knottrigt i lackytan på flera ställen. Nu försöker jag hitta någon ny firma för att göra ett rum till samt fixa till trösklar m m.
En golvfirma som var hemma hos mig och tittade i morse nämnde att just Björk eller Bok kunde vara problematiskt att få bra resultat på. Samt att det inte var säkert att tonen på golvet skulle bli detsamma som övriga. Förra firman har lämnat skruvhål efter metallisterna och inte fyllt i dessa innan de påbörjade arbetet, vilket gör att det blir jättesvårt att få till någon bra färgton där. Nya socklar måste också göras om man slipar. Dörren sågas av för att få plats med tröskel. Alltså en del fixande.
Han förslog då att det kanske var bättre att byta golvet helt i alla rum. De kan ju beställa billigare än om jag själv ska gå och köpa något golv antar jag (eller ska fråga om priset i så fall). Känns jättetokigt att byta golv när man kostat på redan för slipningen. Men samtidigt är det inget kul att ha ett golv som är halvtaskigt gjort och sen kanske få lika dåligt resultat i det mindre rummet med massa trixande vid trösklarna. Vet inte hur jag ska göra? Beslutsångest om något. Och dyrt är det.
Vill gärna ha råd från någon