Jag införskaffade precis en ny innerdörr men den visade sig vara ca 2mm för lång nedtill.
Vi har en tröskel som är 9mm tjock, funkar det att slipa ner den till 6mm och få en 1mm marginal? Går det att göra med sandpapper eller bör jag köpa/hyra en maskin?
Kapa dörren verkar svårare att få snyggt.
/Johan
Vi har en tröskel som är 9mm tjock, funkar det att slipa ner den till 6mm och få en 1mm marginal? Går det att göra med sandpapper eller bör jag köpa/hyra en maskin?
Kapa dörren verkar svårare att få snyggt.
/Johan
Jag har ingen sänksåg/cirkelsåg + skena tyvärr. Hyvla var en bra ide, det kanske blir lättast.
Det finns lite glapp upptill men tror det är svårt att justera gångjärnen så lite, de sitter fast med 2x2 skruvar i metallbeslag som är nersänkta, både på dörren och karmen.
Det finns lite glapp upptill men tror det är svårt att justera gångjärnen så lite, de sitter fast med 2x2 skruvar i metallbeslag som är nersänkta, både på dörren och karmen.
Produkter som diskuteras: "insexskruvarna"
Insexskruv
Insexskruvar är specifika skruvar som har ett sexkantigt hål i huvudet. Dessa skruvar drivs med hjälp av ett verktyg kallat insexnyckel eller insexmejsel, som passar in i det sexkantiga hålet.
Läs mer
Självbyggare
· Stockholm
· 2 705 inlägg
Jag skulle hyvla delen av tröskeln som är mot golvet. Elhyveln är guld värd 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden