hejsan
har ett garagegolv på 11x12 meter som jag inte är nöjd med
har 3 portar i anslutning till garaget och kör man in snöiga bilar eller liknande så rinner allt vatten ut från bilarna ut på golvet och så går man i de å drar ut vatten glykol olja mm i hela garaget :/

de är 2 golvbrunnar i garaget och de ena är givetvis 2 meter framför bilarna mitt mellan 2 av platserna så dit där man går är de tänkt att allt vatten ska rinna vilken i mina ögon är en värdelöst

jag vill kapa upp golvet och montera lämpliga avloppsrännor mitt i bilplatserna så kör man in en snöig bil så rinner vattnet in under bilen i stället för ut och så in i avloppsrännorna men då kommer ju min fråga hur jag ska lyckas få till detta och hur mycke lutning de behövs

jag har funderat på hyra en rejäl golvslip med 30 grit slipskivor och slipa ner betonggolvet ca 10 mm i mitten på garageplatserna och så slipa lite mindre ut mot kanterna så man får till en lutning
men hur bra tar igentligen en sån här slipmaskin och hur länge kan de tänkas ta ?
golvet är gjutet 1978 s de är ju lite gammal betong och jag har inge golvvärme eller liknande så de är bara nöta på om detta kan tänkas fungera
golvet målades förra året med flugger 1 komps färg bla men den färgen borde ju inte vara nå problem att nöta sig genom

jag kan inte gjuta på golvet nämnvärt mer än vid befintiga golvbrunnet som ligger 2 cm under högsta punkt pga att alla 3 portar öppnas innåt så gjuter jag upp golvet så kommer inte dörrarna gå öppna :(

sen om jag lyckas nöta mig ner med rätt fall så skulle jag önska tips på lämplig behandling av golvet
har idag målad de med fluger 1 koms grå golvfärg men den blir svinhal så fort de komme rlite vatten på golvet så de känns inte så lyckat däremot blev de ganska ljus när golvet målades för 1 år sedan

hoppas många kan komma med bra tips på detta

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.