Tänkte slipa och behandla min bänkskiva i köket. Hittar inget verktyg som kan slipa i det smala utrymmet mellan diskhon och kaklet. Min biltemafein med trekantsblad och slippapper är för stor.
Finns det några mindre slipmaskiner som man kan använda eller är det för hand som gäller?
Finns det några mindre slipmaskiner som man kan använda eller är det för hand som gäller?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag använder en bra skrapa. Ett skarpt stämjärn som du använder som skrapa/sickel går också bra. Därefter blir det slipning.
Dag
Ett alternativ som är jobbigare är att ta bort hon. Då kommer du åt mkt enklare + du kan göra om fukttätningen av ändträet med silikon eller fernissa etc.L micke880 skrev:
Visst kan man göra så men det blir betydligt mer jobb. I mitt fall behövdes inte det. Bänkytan var överoljad i flera år så det största jobbet var att skrapa ner till träytan. Slipa gick inte. Slippappret geggade igen på några sekunder.ClasseClas skrev:
Efter utbildning av brukaren så torkas alltid överflödig olja av hädanefter. Nästa gång kommer jobbet att gå fyra gånger snabbare!
Dag
Självfallet! Fast i TS fall tycker jag det ser som att bänkskivan har fått sig en törn av fukt vid hon, därav min kommentar att fuktsäkra bänkskivans kanter som vetter mot hon.stigen skrev:
Visst kan man göra så men det blir betydligt mer jobb. I mitt fall behövdes inte det. Bänkytan var överoljad i flera år så det största jobbet var att skrapa ner till träytan. Slipa gick inte. Slippappret geggade igen på några sekunder.
Efter utbildning av brukaren så torkas alltid överflödig olja av hädanefter. Nästa gång kommer jobbet att gå fyra gånger snabbare!
Dag
Medlem
· Västra Götaland
· 2 554 inlägg
https://www.biltema.se/verktyg/elverktyg/slipmaskiner/bandslipmaskiner/bandslip-bs457-2000028476L micke880 skrev:
Kör försiktigt.
Klicka här för att svara