Jag står inför att snabbt behöva köpa ett fönster, så det är inte tid för att beställa av snickare. Har kollat runt lite och alla färdiga träfönster som finns att köpa verkar vara målade från fabrik med en färg som inte är linolja. Eftersom jag målar mina fönster med linoljefärg så undrar jag om det finns något sätt att få bort denna fabriksmålning. En kompis har testat på sina fabriksmålade fönster, men den bet inte alls. Till saken hör att hens fönster har fått allvarliga rötskador på bara 10 år trots att färgen såg bra ut på ytan. Så det verkar som den där fabriksmålningen är alldeles för tät för att träet ska må bra i längden!

Det finns trärena fönster att köpa på Bauhaus

F fribygg skrev:
OK, tack. Har tyvärr ingen Bauhausbutik i närheten, men jag kanske får ställa in mig på att resa en bit då. Alla som jag har kontaktat via nätet samt den lokala byggmarknaden har bara färdigmålat.

Sommartorparn Sommartorparn skrev:
OK, tack. Har tyvärr ingen Bauhausbutik i närheten, men jag kanske får ställa in mig på att resa en bit då. Alla som jag har kontaktat via nätet samt den lokala byggmarknaden har bara färdigmålat.
Bauhaus har näthandel och vettiga priser för hemlev om du inte vill åka

F fribygg skrev:
Tack, jag har nu kollat Bauhaus på webben och deras spröjsade fönster finns tyvärr bara i en storlek, som är för stor för mig. Men, tack i alla fall för tipset!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.