Ser att många har fönderingar om detta. Nu till min situation.
Har ett 1 1/2 plans hus där jag har tagit bort flera väggar och förstärkt med balkar
Så jag har en öppen plan lösning från gavel till gavel det blir ett tak som är ca65kvadrat
och har reglat med glespanel cc30.
Hade tänkt vita släta gipstak men börjar tveka.. är orolig för att få sprickor i skarvar med åren och problem att få det slätt..därför undrar jag om nån har provat att sätta väv på gippsen efter man har spacklat? det finns ju olika strukturer på väven och så skulle det dölja ojämnheter.. har ej sett det men det skulle kunna bli rätt bra.. tackar för synpunkter