I-landsproblem #2, eller kanske inte
Jag klagade på min snickare angående tröskel på tröskel i en annan tråd. Nu när jag skulle måla smygen upptäckte jag slarv nummer två. I ena ändan finns ett gap mellan golv och tröskel på 3-4mm, och andra sidan ligger dikt an mot golv. Är detta ok? 
Tätskiktat och klart på insidan. Kanske plattsättaren skulle kollat innan dom gjorde golvet, men ändå inte deras ansvar
Glad man blir, dags att fira!
/I-landsproblemmakaren
Tätskiktat och klart på insidan. Kanske plattsättaren skulle kollat innan dom gjorde golvet, men ändå inte deras ansvar
/I-landsproblemmakaren
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Så där ser det ut i många, många hus. Tror du att hus är millimeterraka överallt? Det är människor som byggt med sina händer utav nersågad skog.
Precis som du säger så är det ett i-landsproblem.
Precis som du säger så är det ett i-landsproblem.
Som du sa så bygger dom det med sina händer, men dom måste ju använda ögonen ibland också. I mitt fall har vi kommit överens om att dom ska ta mer tid (som jag betalar) för att få det perfekt.verktygsgurun skrev:
Men så ska det inte se ut i VÅRT hus
Alla fel jag har påpekat är när ÄGAREN av företaget gått in i slutskedet för att få några grejer klart efter att som två underbart duktiga snickarna gått på semester.
Här är ytterligare ett misstag som ÄGAREN gjorde. Alla smygar är överenskomna att sticka ut 8-10mm från färdig vägg. Ägaren gjorde alla smygar vid badrum/tvättstuga, och här är slutresultatet efter att kaklet kom på plats, är detta rätt?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Gör själva istället....att hålla på med levande matrl gör det väldigt svårt för alla att få det perfekt....gör man allt själv så kommer man till slut till en punkt där det trots allt är acceptabelt.....
Medlem
· västra götaland
· 1 003 inlägg
I det här fallet hade det varit så enkelt att trycka ner tröskeln ordentligt och kontrollera att den gick dikt an golvet. Den byggare jag har haft har gjort ett väldigt bra jobb, men ÄGAREN har inte hållt samma standard (långt ifrån)...Enk Projektet skrev:
I mitt fall har det gått braByggis1976 skrev:
Medlem
· västra götaland
· 1 003 inlägg
Hur hade glipan mot dörren blivit om dom hade tryckt ner tröskeln?