Hej
Hr haft asbestsanering i mitt badrum och nu är väggarna väldigt ojämna efter slipningen.
Är det något man kan påpeka för han som ska sätta våtrumstapet tror att det inte går att spackla utan att man måste ha gipsskivor. Kan man begära det av saneringsfirman eller är det bara att acceptera? Ojämn vägg i badrum efter asbestsanering, med synliga slipmärken och ett lysrör ovanför; vägg redo för våtrumstapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad är det dom slipat bort om man får fråga?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Om uppdraget var att slipa bort asbesthaltigt spackel så är det väl rätt utfört.
Nytt spackel är din uppgift och jag ser inget som gör att det inte skulle gå att spackla på det underlaget?

• Gilla
Sson85 och 1 till
  • Laddar…
H Helena Kr skrev:
Hej
Hr haft asbestsanering i mitt badrum och nu är väggarna väldigt ojämna efter slipningen.
Är det något man kan påpeka för han som ska sätta våtrumstapet tror att det inte går att spackla utan att man måste ha gipsskivor. Kan man begära det av saneringsfirman eller är det bara att acceptera? [bild]
Är lättbetong och svårt å slipa , men ja de va lite ojämnt , klart de går att spackla , men går lite mera spackel å tid bara ,, men ja absolut skulle de va gött å sätta på nya gips skivor , fäst de med fix på vägg å skiva ,

Hör med dem å fråga vilken tolerans de ska lämna på slip arbeten

• Gilla
Helena Kr
  • Laddar…
S Småbrukaren skrev:
Vad är det dom slipat bort om man får fråga?
Limmet som innehöll asbest😊

Det kan du putsa upp. Är det källare skall du inte ha gips på väggarna.

C-bruk?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.