3 508 läst ·
10 svar
4k läst
10 svar
Slangupprullare med 1/2" tryckluftsslang?
Jag skulle vilja ha en slangupprullare till garaget, men hittar inga (till vettiga priser i alla fall) som har 1/2" slang, det verkar alltid vara klenare dimensioner. Är det någon som har något bra tips? Finns det tomma, som man själv kan rulla upp slang på?
Eller ska man nöja sig med 3/8", hur stor skillnad gör det för luftflödet? Jag har märkt att exempelvis mutterknackaren kräver ganska högt luftflöde.
Eller ska man nöja sig med 3/8", hur stor skillnad gör det för luftflödet? Jag har märkt att exempelvis mutterknackaren kräver ganska högt luftflöde.
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
Är det hobby alltihopa så kommer man långt med 3/8" slang. 1/2" slang för luft är ändå ganska fläskigt i en upprullare och de blir gärna dyra. Eller rättare sagt, bra upprullare är dyra oavsett slangstorlek.
Tack för svaret, det får nog bli en 3/8", så har jag en lös 1/2" om det nu skulle bli för dåligt drag vid nåt enstaka tillfälle.S Stefan1972 skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
upprullare är ju bra runt en specifik arbetsplats. I övrigt ser jag inget konstigt med en slang som hänger på nåt och lindas ut när den används.
Verktygstokig
· Norrbotten
· 892 inlägg
Måste erkänna att den här har fungerat över förväntan för mig! https://www.clasohlson.com/se/Slangvinda-Cocraft-HA-15-A/40-8784
Flexibel även i minusgrader
Flexibel även i minusgrader
Produkter som diskuteras: "Slangvinda"
Väggvinda Auto 40 meter Hozelock
Automatisk indragning
1 847 kr inkl moms
Läs mer
Tack för tipset, den ser väldigt intressant ut. Den ser väldigt mycket ut som Biltemas variant för samma peng, men jag köper hellre från Classe eftersom det finns ett antal positiva omdömen om den där.K_arlstrom skrev:
Edit: Såg nu att den dessutom är godkänd för 20 bar, mot 10 bar för Biltemas variant.
Det är en annan slang på Biltemas än CO, COs är trevligare. Har samma vinda och den har fungerat bra, enkel beprövad design!G gronfelt skrev:
Går utan problem att byta slang på den också.
Jag beställde min tidigare i veckan, de har inte ens skickat den än, känns lite surt att den nu är prissänkt med 20%. Funderar på att göra en beställning till nu för att få det lägre priset och sen lämna tillbaka den första.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden