2 095 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
slangadapter till FM Mattson blandare modell gammal
Hej,
Jag behöver koppla på en slang mot en blandare för att temporärt få ut tempererat vatten till ett annat rum (fylla/byta vatten i akvarium).
Är det någon som vet vilken gänga det är i tappkranen? (en liten modell för badrum ca 20 år gammal)..
Jag har lite olika rördelar att testa med men denna blandare verkar finare i gängan än vanlig rör-gänga men det kan mycket väl vara fel av mig..
Tips?
Jag behöver koppla på en slang mot en blandare för att temporärt få ut tempererat vatten till ett annat rum (fylla/byta vatten i akvarium).
Är det någon som vet vilken gänga det är i tappkranen? (en liten modell för badrum ca 20 år gammal)..
Jag har lite olika rördelar att testa med men denna blandare verkar finare i gängan än vanlig rör-gänga men det kan mycket väl vara fel av mig..
Tips?
blev nog fel grupp.. kanske en snäll moderator kan ändra.. gissar
Vatten & avlopp är bättre..
Sorry
Vatten & avlopp är bättre..
Sorry
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Tror en bild kan hjälpa, men tolkar jag det rätt att du använder en badrumsblandare, skruvar bort strålsamlaren och vill koppla på en slang där?
FMM Strålsamlare är normalt metrisk gänga, m22 el m24 beroende på om det är inv eller utv gänga
/U
FMM Strålsamlare är normalt metrisk gänga, m22 el m24 beroende på om det är inv eller utv gänga
/U
Klicka här för att svara