Är det någon som har erfarenhet av slamfärger? Vi har kollat på en vit som vi tänker blanda med grön umbra. Färgen kommer från Gysinge.
Är den lika "bra" som t ex faluröd? Hörde någon som sade att den kunde "bränna" med tiden, dvs bli brun/svart. Är den övermålningsbar?