Är det någon som har erfarenhet av slamfärger? Vi har kollat på en vit som vi tänker blanda med grön umbra. Färgen kommer från Gysinge.
Är den lika "bra" som t ex faluröd? Hörde någon som sade att den kunde "bränna" med tiden, dvs bli brun/svart. Är den övermålningsbar?
 
Slamfärg kan målas över med annan slamfärg. Vill man måla över med annan färg så måste man försöka borsta/slipa bort färgen. Det röda pigmentet är stabilare än andra ljusare pigment som används i slamfärger. Folksam har ju bla klagat på täckningsförmågan i Gysinges slamfärg. I Finnland är det mycket vanligare med ljusa slamfärger.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.