Cheesen
J jehr skrev:
Jag har en Hitatchi skruvdragare sedan innan så jag ville mest ha samma batterier. Sen har jag Ryobi också men det är mer för maskiner jag använder sällan och inte bryr mig om kvalité lika mycket.
Sedan jag började köpa milwaukee Shockwave bits så har jag inte haft ett enda bits som gått sönder i förtid eller fastnat i slagskruvdragaren... Har två slagskruvdragare och använder dom ofta.

S
Isakare Isakare skrev:
Hitachi/Hikoki och Makitas som fungerar på samma sätt där man drar fram en ring håller längre än DeWalts med snabbfäste.
Jag vet, för vi har alla märkena på firman.
Ingen Hitachi eller Makita har gått sönder, men flera DeWalt.
Älsta Makitan är från 2010 och chucken funkar fin än.
En normal dag byter jag nog bits 50 gånger och drar ett par hundra skruv, mest självborrande och gängpress i stål och rostfritt.
Chefen gjorde missen att köpa DeWalt maskiner åt 2 nyanställda för 5 år sen, allt är sopslut idag, flera redan utbytta.
Sämsta är att deras slagskruvdragare är sämre att skruva med, även när de är nya.
Den saknar finliret som Hikoki och framförallt Makita har.
Men drar man bara träskruv i altanplakor för hobbybruk funkar de.
Det är så roligt när någon blir triggad när de får en överlägsen produkt, så de måste dra till med sina personliga subjektiva anekdoter om att det märket minsann är skit och alltid går sönder.

Att du sedan drar till med att DeWalt är sämre att skruva med, fast de slår Hikoki och Makita i de flesta tester. Blir lätt fånigt, för oss som vet att de är iss lika bra som alla övriga toppmärken inom genren. 😁

Andas och räkna till tio. En bättre och mer användarvänlig chuck, är inte sämre, som du tycks tro.

P
Isakare Isakare skrev:
Hitachi/Hikoki och Makitas som fungerar på samma sätt där man drar fram en ring håller längre än DeWalts med snabbfäste.
Jag vet, för vi har alla märkena på firman.
Ingen Hitachi eller Makita har gått sönder, men flera DeWalt.
Älsta Makitan är från 2010 och chucken funkar fin än.
En normal dag byter jag nog bits 50 gånger och drar ett par hundra skruv, mest självborrande och gängpress i stål och rostfritt.
Chefen gjorde missen att köpa DeWalt maskiner åt 2 nyanställda för 5 år sen, allt är sopslut idag, flera redan utbytta.
Sämsta är att deras slagskruvdragare är sämre att skruva med, även när de är nya.
Den saknar finliret som Hikoki och framförallt Makita har.
Men drar man bara träskruv i altanplakor för hobbybruk funkar de.
Håller med Hikoki och Makita har bättre kvalitet på sina dragare…

S Sernando skrev:
Det är så roligt när någon blir triggad när de får en överlägsen produkt, så de måste dra till med sina personliga subjektiva anekdoter om att det märket minsann är skit och alltid går sönder.

Att du sedan drar till med att DeWalt är sämre att skruva med, fast de slår Hikoki och Makita i de flesta tester. Blir lätt fånigt, för oss som vet att de är iss lika bra som alla övriga toppmärken inom genren. 😁

Andas och räkna till tio. En bättre och mer användarvänlig chuck, är inte sämre, som du tycks tro.
Sa inte att det var skit, men de håller inte lika länge som Hikoki och Makitas proffs maskiner (båda säljer billigt skit oxå på stormarknaderna) och deras chuck som du påtalade är sämre.
Tror inte, jag vet.

S
Isakare Isakare skrev:
Sa inte att det var skit, men de håller inte lika länge som Hikoki och Makitas proffs maskiner (båda säljer billigt skit oxå på stormarknaderna) och deras chuck som du påtalade är sämre.
Tror inte, jag vet.
Du påminner om ägare till Dacia Duster.

• Gilla
drömmenomlandet
  • Laddar…
Min ursprungliga fråga är löst, köpt nya bits. Tack för all hjälp.

Ni är välkomna att fortsätta diskutera vilket märke som är bäst 😇🍺👍👍

• Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
S Sernando skrev:
Du påminner om ägare till Dacia Duster.
Haha, det sista jag skulle sätta mig i, åker Lexus, bara det bästa är gott nog 😉

ClasseClas
S Sernando skrev:

Andas själv och fyll på tråden här

Dewalt är de bästa verktygen !
https://www.byggahus.se/forum/threads/dewalt-aer-de-baesta-verktygen.19357/

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.