Köpte mig några strålkastare från Kina som egentligen är tänkt att sättas på vägg, de kommer med en kabelstump på 30cm som är limmad i chassit. Min avsikt är att använda dessa som bygglampor och behöver förlänga kabeln. Trevligast vore om det fanns en sladdströmbrytare som jag kan skarva kabeln i, men vill även använda dessa utomhus och då vill jag ha en sköljtät strömbrytare.

Någon som har tips vart jag kan finna en sådan sladdströmbrytare?

• Vattentäta strålkastare med utstickande kabel omgivet av vattenstänk, avsedda för väggmontering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
Vendo Vendo skrev:
Köpte mig några strålkastare från Kina som egentligen är tänkt att sättas på vägg, de kommer med en kabelstump på 30cm som är limmad i chassit. Min avsikt är att använda dessa som bygglampor och behöver förlänga kabeln. Trevligast vore om det fanns en sladdströmbrytare som jag kan skarva kabeln i, men vill även använda dessa utomhus och då vill jag ha en sköljtät strömbrytare.

Någon som har tips vart jag kan finna en sådan sladdströmbrytare?
https://www.conrad.se/p/sladdstroem...w3gIVDouyCh17lQVGEAQYBiABEgI3wPD_BwE&vat=true

Tack, där är en sådan jag behöver. Synd bara att brytaren kostar dubbelt så mycket som lampan...

Jo, den lösningen fungerar ju men inte vad jag hade tänkt mig designmässigt.

Får väl köpa en kapslad tvåpolig brytare och köra kabrlförskruvning i ändarna.... Inte så slimmat dock.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.