Vi har köpt en ny toalettstol från Bauhaus, en Ifö.
Jag är 99% säker på att det är denna.

https://www.bauhaus.se/toalett-ifo-...GAERVsvHNJ7Jpi2EmhUkxmcSrMqOoKqBoCo3sQAvD_BwE

Flera i familjen har reagerat på att spolknappen känns sladdrigare nu än för några månader sen då den var alldeles ny. Jag är aningens osäker på om vi minns fel.

Så jag tänkte både fråga om någon tror att den pajjat (men förhoppningsvis går att fixa). Samt om någon har en likadan och om er spolknapp sitter fast bättre?

Mvh
Fredrik

Krilleman
F fredand44 skrev:
Vi har köpt en ny toalettstol från Bauhaus, en Ifö.
Jag är 99% säker på att det är denna.

[länk]

Flera i familjen har reagerat på att spolknappen känns sladdrigare nu än för några månader sen då den var alldeles ny. Jag är aningens osäker på om vi minns fel.

Så jag tänkte både fråga om någon tror att den pajjat (men förhoppningsvis går att fixa). Samt om någon har en likadan och om er spolknapp sitter fast bättre?
Inget har pajjat på något sätt.
Gissningsvis har 5,300,000 miljoner andra användare har samma WC...

Det är bara att dra åt den blåa muttern (till exempel med pekfingret) och dra åt "muttern" så den stumnar.

= klart.

1787335749051.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är ju även denna "blåa muttern" man lossar för att komma åt spolmekanismen "som gör någon ting med vattnet".

Men det visste du väl redan eftersom du läst monteringsanvisningen för din helt nya WC när du köpte den och installerade den för ett par månader sen? 😬

Redigerat:
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Som sagts,dra åt den blå plast "insex skruven" ,med måtta så klart..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.